En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Bel Pozueta, mare d’un dels presos d’Altsasu:“Jo crec en el concepte de justícia, i per això continuo lluitant”

Iñaki Abad, Jokin Unamuno, Ohian Arnanz, Jon Ander, Julen Goicoechea, Aratz Urrizola, Adur Ramírez i Ainara Urkijo són els joves als quals la Fiscalia volia…

20 setembre 2019

Comparteix
Iñaki Abad, Jokin Unamuno, Ohian Arnanz, Jon Ander, Julen Goicoechea, Aratz Urrizola, Adur Ramírez i Ainara Urkijo són els joves als quals la Fiscalia volia imputar des d’un principi un delicte de terrorisme. L’any 2016, els joves es van veure implicats en una baralla amb una parella de guardia civils amb les seves respectives dones. Des d’ahir el cas està pendent de revisió al Suprem després de la condemna imposada per l’Audiència Nacional. El programa A Primera Hora de Ràdio Estel ha parlat amb la mare d’un d’ells i portaveu d’Altsasu Gurasoak, Bel Pozueta. 
La mare d’Adur Ramírez ha assegurat que “estem cansants, ens hi hem deixat tota la pell i sabem això que encara no ha acabat. Però estem agraïts per tot el suport que hem rebut, hem tingut una gran part de la societat amb nosaltres. Els empresonats estan patint per si es confirma la sentència”.
Segons Bel Pozueta, “no podem oblidar el context polític que vivim, hi ha interessos concrets per mantenir una sèrie de comportaments, fins i tot, interessos econòmics. La Fiscalia continua amb el mateix argument que tot és ETA”. 
Preguntada per com viu el poble navarrès aquesta situació, Pozueta ha assegurat que “a Altsasu hi ha una gran diversitat. Aquesta acció de la justícia ha generat un reconeixement en què diferents ens podem unir, i també s’ha viscut com un atac directe als fills. I, aquest cas ens ha ajudat a estimar-nos més entre tots”.
Bel Pozueta també s’ha mostrat esperançada i encoratjada. “Només ens queda continuar lluitant, per molt que intentin imposar una idea, tenim molt clar que tirarem endavant”. Pozueta també ha afirmat que “l’aplicació de la política penitenciària hauria de ser igual per a tots. Estem veient que el recorregut dels presos catalans és un recorregut paral·lel al nostre, i amb fins polítics. Tot i que en el nostre cas, ja no existeix la justícia". Malgrat tot, ha afirmat Pozueta, “jo crec en el concepte de la paraula, i per això continuo lluitant”. 
Pots escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àlex Martínez i Andreu Rami: "Riure del poder és més necessari que mai"

Àlex Martínez i Andreu Rami

Parlem amb l'Àlex Martínez i l'Andreu Rami, autors, lletristes i intèrprets de la comèdia musical 'Autònoms', en cartell a l'Espai Texas

8 gener 2026

Redacció

LLIBRES

MÚSICA

Jordi Novell: "La música i el disseny han de córrer en el mateix pla"

Jordi Novell

Parlem amb l'editor d’Enderrock Llibres, Jordi Novell, sobre el nou llibre 'Art & Música. Antologia gràfica de la discografia catalana'

7 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Badalona Acull denuncia el "menyspreu" de l'Ajuntament cap a les persones sense llar

L'entitat critica que les mesures implantades per les baixes temperatures no són útils i que s'han de flexibilitzar

7 gener 2026

Redacció