En directe

La Missa de cada dia

COVID

"La mesura més important és que les persones que no tinguin la tercera dosi de la vacuna se la posin"

Davant l'augment de casos positius de coronavirus -4.000 en les últimes hores- el metge i cap del servei de malalties infeccioses de l'Hospital Vall d'Hebron, Benito Almirante, creu que és important que les persones que no tinguin encara la dosi de reforç de la vacuna se la posin. "Aquesta és la millor mesura" contra el virus, ha dit en una entrevista aquest dimarts al programa 'El Mati a Ràdio Estel'.

21 desembre 2021

Redacció

Comparteix

Tot i el creixement del nombre d'ingressos als hospitals catalans, Almirante assegura que encara "no hi ha col·lapse", però sí que es treballa d'una manera "tensionada", almenys a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on treballa el doctor.
La majoria de pacients que requereixen ingrés a l'hospital s'ha contagiat amb la variant Òmicron. En aquest sentit, Almirante, cap d'epidemiologia, ha explicat que la molts dels casos són lleus, però que encara "és aviat per determinar si donarà una malaltia greu o una de lleu". Tot i això, ha avisat que no cal abaixar la guàrdia i que d'aquí a unes setmanes l'òmicron serà "la variant predominant".

Sobre les noves mesures adoptades pel govern català per contenir l'expansió del virus, Almirante creu que són necessàries i no creu que s'apliquin massa tard. "És molt difícil anar de pressa amb les mesures", ha dit. I ha afegit que en cap moment de la pandèmia s'ha posat mesures tan ràpid com en aquesta onada "s'ha fet en el moment que hi ha més coneixement de la nova variant", ha conclòs.

Entrevista a Benito Almirante, cap d'epidemiologia de l'hospital Vall d'Hebron

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

L'Agència de Residus avisa que només es recull el 13% dels residus tèxtils

Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, avisa que cal fer una reflexió sobre com consumim la roba

9 gener 2026

Redacció

RELIGIÓ

SOCIETAT

Armand Puig: "Déu és el centre de la vida i obra de Gaudí"

El biblista i membre de la Comissió Teològica de la Sagrada Família, Armand Puig, destaca la vinculació de l'arquitecte amb la natura i la fe

9 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Paco Niebla: "Les dones sempre són les grans oblidades a totes les guerres"

El periodista Paco Niebla. EFE/Brais Lorenzo

Parlem amb el periodista Paco Niebla sobre el seu llibre 'La Protestante. Ojos azules, corazón rojo', un relat biogràfic sobre la seva àvia a la Guerra Civil

9 gener 2026

Redacció