En directe

Trotamundos

ACTUALITAT

ESGLÉSIA CATALUNYA

RELIGIÓ

Bernat Juliol: “Farem arribar al nou papa el mil·lenari de Montserrat i el convidarem a venir"

El comissari del Mil·lenari de Montserrat i subprior del monestir ha recordat que els actes dels mil anys d’aquest cap de setmana han recordat i agraït al papa Francesc

28 abril 2025

Redacció

Comparteix

Bernat Juliol, comissari del Mil·lenari de Montserrat i subprior de Montserrat, ha explicat que el monestir de Montserrat presentarà el mil·lenari al nou papa i el convidarà a venir. “Encara que siguin que quedin sis o set mesos, quan sapiguem qui serà el nou papa de l’església, ens posarem a treballar per fer-li arribar la informació d’aquesta celebració i convidar-lo a venir”, ha assegurat en una entrevista al programa a El Matí a Ràdio Estel.  

El comissari ha recordat que el papa Francesc ha estat molt present als actes d’aquest cap de setmana. “Hem introduït alguns elements no previstos per tenir present el pontífex que tant ha fet per l’església”, ha remarcat. Per exemple, Juliol ha recordat que dissabte va aparèixer la imatge del papa Francesc durant l’espectacle de drons. A més, aquest diumenge la imatge de la Mare de Déu ha portat als peus la rosa d'or que el papa Francesc li va regalar a finals dels 2023.

Un moment històric

Juliol ha valorat que la sortida en processó de la imatge de la Mare de Déu de Montserrat aquest diumenge va ser un moment “històric”. “Donat el context de la celebració del Mil·lenari i afegim les emocions i com es va viure aquest diumenge sembla que ho recordarem tota la vida i estem davant d’un fet excepcional”, ha emfatitzat.  

Amb la festa de la Mare de Déu de Montserrat aquest diumenge, Juliol ha manifestat que s’ha arribat a l’equador dels actes de celebració del Mil·lenari. "Ens queda una segona part que no només igualarem, sinó que hi haurà més activitats que durant la primera part”, ha recordat. 

Dins dels actes de commemoració dels mil anys del monestir de Montserrat hi ha la presentació aquest dimarts d’un documental sobre la vida monàstica. Així, ha apuntat que l’objectiu és apropar a la societat com és la vida dels monjos de Montserrat. Ara bé, el subprior ha manifestat que si algun jove se li presenta la vocació arran del documental seria una “fantàstica” notícia. “Nosaltres encantats d’acollir-lo”, ha apuntat. 

Entrevista a Bernat Juliol

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

MÚSICA

'Lux' de Rosalia sorprèn per la seva espiritualitat i orquestració

Analitzem el nou disc de la cantant catalana amb el periodista Yeray Iborra i el mossèn Xavier Morlans, teòleg i professor

7 novembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

MÚSICA

Xiula: "El mercat és molt malèvol i genera el missatge que la música és per a tots els públics"

Parlem amb Jan Garrido, Rikki Arjuna i Adrià Heredia del grup Xiula sobre el seu setè disc 'Xiulalaland' i la seva pròxima gira

7 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

El Gran Recapte d'aliments inicia la campanya per ajudar 230.000 persones

La campanya té lloc el 7 i 8 de novembre en 2.000 punts i 30 cadenes arreu de Catalunya

7 novembre 2025

Redacció