En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

Cada cas d'agressió sexual es diferent

Dintre dels molts problemes socials que hi  ha a la  nostre societat, darrerament destaquen els casos d'abusos sexuals, o els casos de violacions en grup,…

8 gener 2019

Comparteix

Dintre dels molts problemes socials que hi  ha a la  nostre societat, darrerament destaquen els casos d'abusos sexuals, o els casos de violacions en grup, i que a més a més molts d'aquests delictes després són gravats a les xarxes a través de telèfons mòbils, i són difosos per internet. Es conegut que aquest tipus d'agressions i d'abusos exuals no paren de créixer com es el cas de Laredo a Cantàbria, a Borriana al Pais Valencià, o el cas de " la Manada "a  Navarra, cas aquest últim, que ha generat molta polémica.

Avui al programa a Primera Hora n'hem parlat amb el Director del Programa de Criminologia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Josep Maria Tamarit i ha alertat que " Cada cas d'abús sexual o de violació es diferent  i últimament estan creixent el percentatge de denúncies per aquest tipus de delictes "  Tamarit ha destacat  que " darrere de tot abús sexual hi ha un abús de poder, i els efectes per la víctima poden ser molt greus, en funció del suport que aquesta rebi per part de la societat en general ". L'educació a les escoles, la formació, i l' informació que han de tenir les víctimes sobre els riscos que corren elles mateixes", es clau per poguer resoldre millor aquests problemes, les persones que hagin patit aquesta mena de delictes ".

Per cabar el Doctor en criminologia,  ha confirmat que l'actual  " Codi Penal Espanyol està sent discutit pels experts per tal d'establir-hi canvis en les paraules com abús sexual per violació, i canviar diferents adjectius en relació a aquests  delictes d'indole sexual. També ha dit que  "a la justícia s'està debatent a hores canvis que endureixin les penes per a les persones que hagin comès una violació o un abús sexual determinat" .

 " Una millor educació a les escoles i una millor formació ajudaran al conjunt de la societat a poguer erradicar les violacions i les agressions sexuals".


Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció