En directe

Radio Vaticana

RÀDIO ESTEL

"Cada vegada hi ha més persones dormint al carrer"

Fundació Arrels ha atés gairebé 2.000 persones sense llar a Barcelona durant el 2017. Aquesta tendència a l'alça preocupa l'entitat, que assegura que la solució…

9 gener 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Fundació Arrels ha atés gairebé 2.000 persones sense llar a Barcelona durant el 2017. Aquesta tendència a l'alça preocupa l'entitat, que assegura que la solució definitiva passa per aconseguir habitatges permanents per a la gent que dorm al carrer. Hem compartit la Fórmula Estel d’aquest dimarts amb Ferran Busquets, director d'Arrels: “La xifra es manté i el recompte ens indica que cada vegada hi ha més persones dormint al carrer. I viuen de mitjana 20 anys menys”. 
Arrels gestiona 77 habitatges. Busquets ha explicat que “l’estada en un Pis 0 depén de la persona, la gent del carrer no necessita temporalitat” i ha lamentat: “Hem deixat una època en què l’habitatge estava assequible. En aquest 2018 volem que es facin passos”.
El pensament del dia ens l’ha ofert Lluis Serra, germà marista i secretari general de la URL, que ha parlat de la carta dominical del cardenal Joan Josep Omella sobre el treball per la pau i la concòrdia, i El Comentari de l’Actualitat l’ha dedicat Cecile Barbeito, investigadora de l’Escola per la pau de la UAB, a l’acord penal internacional pot a partir d’ara jutgar el crim d’agressió, es a dir quan un país ataca un altre: “És una decisió que ha passat molt desapercebuda, potser perquè Espanya no va donar suport. Com exemple: quan Estats Units ha atacat Afganistan, Iran, o quan Espanya va donar suport a la guerra d'Iraq es podria jutjar a partir d'ara”. Barbeito ha detallat que aquest nou acord no es retroactiu i que s'aplicarà a partir del juliol de 2018 només als països membres de la Cort Penal Internacional, on no hi són EUA o Xina.
 
En l’espai de Fra Valentí Serra a RàdioEstel, Remeis de Frare, aquest dimarts ens hem centrat en l’all, l’origen de la paraula i les seves propietats.
Recupera l'hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció