En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Cadascú en el seu exercici té la responsabilitat de garantir la seguretat”

El malestar per les restriccions pel Covid, sumat al negacionisme i, en alguns casos, a convocatòries d'extrema dreta, s'estén. Divendres passat van ser Barcelona, Burgos…

3 novembre 2020

Comparteix
El malestar per les restriccions pel Covid, sumat al negacionisme i, en alguns casos, a convocatòries d'extrema dreta, s'estén. Divendres passat van ser Barcelona, Burgos i Santander, i aquest cap de setmana hi ha hagut protestes amb aldarulls a Madrid, Màlaga, Logronyo, Bilbao i, de nou, Santander. Avui al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, n’hem parlat amb Albert Batlle, tinent d’alcalde de Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona.
Sabíem que hi havia una manifestació que podria acabar en situacions violentes, però a vegades la realitat supera a la prevenció”, ha dit Albert Batlle a Ràdio Estel preguntat pels recents aldarulls a Barcelona. En aquest sentit, ha assegurat que “el dispositiu dels caps dels Mossos va ser correcte, però es va sobrepassar”. Ha afegit que “a partir d'aquí hem de fer revisió, tant la condemna dels vàndals, com també agrair els manifestants més pacífics”. Per això ha dit que “cadascú en el seu exercici té la responsabilitat de garantir la seguretat”.
A més, el tinent d’alcalde de Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona, ha afirmat a Ràdio Estel que “la feina del servei d'informació és conèixer la tipologia però sobretot reconèixer les ganes de fer mal sigui la ideologia que sigui”. Sobre els aldarulls d’aquest cap de setmana, Batlle ha dit que “hi va haver molts pillatges de delinqüents comuns, com es va veure a les imatges” i que “el perfil violent és el mateix, però hi ha una clara voluntat de fer destrosses”.
Pel que fa al fet que s’hagi produït aquest tipus de manifestació en diversos punts de l’Estat espanyol, Albert Batlle ha respost que “hi ha un efecte mimètic en el sentit que creixin manifestacions a tot l'Estat, però s'han fet de manera organitzada”.
En altre moment de l’entrevista, el tinent d'alcalde de Barcelona, ha explicat que “hi ha gent que se salta les indicacions del govern però és una minoria. La majoria fa cas del toc de queda a la nit i la circulació de persones dins d'aquest horari és residual”, ha conclòs Albert Batlle.
Pots tornar a escoltar l'entrevista AQUÍ

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

'Dignitat a les Vies' retreu que l'empresa mixta de Rodalies ha restringit les comunicacions amb els usuaris i plataformes

Anna Gómez, portaveu de la plataforma, lamenta que el servei de Rodalies continua acumulant retards en els trens

18 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Lloveras i Marc Rodríguez: "La gent gran sosté encara ara les platees del teatre"

Edu Lloveras i Marc Rodríguez

Parlem amb Edu Lloveras i Marc Rodríguez sobre 'La Promesa', la nova comèdia del Teatre Borràs de Yago Alonso i Silvia Navarro

18 juny 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció