En directe

Radio Vaticana

ESGLÉSIA CATALUNYA

“Cal evitar que la indiferència envers el patiment dels altres es globalitzi”

“Cal evitar la globalització de laindiferència envers el patiment dels altres, especialment dels menys afavorits”.Aquestes han estat les paraules de Mons. Joan Josep Omella, cardenal…

14 febrer 2018

Redacció

Comparteix

“Cal evitar la globalització de laindiferència envers el patiment dels altres, especialment dels menys afavorits”.Aquestes han estat les paraules de Mons. Joan Josep Omella, cardenal arquebisbede Barcelona, en la seva intervenció al Fòrum Social Pere Tarrés del mes defebrer.

Aquesta frase expressa la idea de lluitacontra la indiferència i la injustícia que ha volgut transmetre l’arquebisbe enla seva intervenció al Fòrum, que ha estat titulada amb una cita evangèlica deLluc 22,27: “Enmig de vosaltres, soc com el qui serveix”.

Omella ha destacat la necessitat derelacionar-nos amb els altres enmig d’una societat que tendeix cap a l’aïllamenti l’individualisme, i ha demanat reforçar el treball de la dimensió espiritualde la persona: “Necessitem homes i dones que es moguin per l’amor i no per l’interès.”

Al col·loqui, que se celebra cada mes i té coma objectiu promoure el debat plural en temes d’acció social, hi han participat tambéautoritats del món polític com l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i representantsd’entitats del Tercer sector.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Debat: com està el món cultural?

Quin és l'estat de la cultura catalana?

Parlem amb diverses personalitats del món cultural català per conèixer els principals reptes que haurà d’afrontar aquesta temporada.

8 setembre 2025

Redacció

ACTUALITAT

INTERNACIONAL

"Estem determinats a arribar a la franja de Gaza"

Embarcacions de la flotilla de Gaza

Jordi Coronas, regidor d'ERC i membre d'una de les embarcacions de la flotilla, reclama accions als governs

8 setembre 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel reforça l’informatiu matinal i manté l’aposta pel seguiment de la litúrgia amb una dedicació especial a l’Any Gaudí 

Ràdio Estel comença la temporada el 8 de setembre amb una nova graella, dissenyada per a acompanyar els oients des de primera hora del matí

3 setembre 2025

Redacció