En directe

Matines

ACTUALITAT

El Cardenal Joan Josep Omella explica: "Cal un diàleg silent, més profund, d'empatia envers els sentiments de l'altre"

El Cardenal Joan Josep Omella diu en una entrevista a Ràdio Estel que el canvi a la taula de diàleg ha de ser de cor, no només estructural.

13 setembre 2021

Redacció

Comparteix

En el dia de l'estrena de la nova programació de Ràdio Estel, totalment renovada i amb continguts generalistes que no obliden l'esperit cristià, el Cardenal Joan Josep Omella ha fet front a les preguntes de Pol Marsà a 'El Matí a Ràdio Estel' sobre l'actualitat política.

Un dels temes més candents ha estat la taula de diàleg entre el Govern català i l'espanyol, per la qual cal, segons l'arquebisbe de Barcelona i president de la Conferència Episcopal, una millor predisposició per superar les diferències. “Com deia el papa Francesc hem de reconciliar-nos amb la història i amb nosaltres mateixos, perquè tenim moltes ferides mal assumides”. “De vegades no escoltem prou i convertim el diàleg en una mena de monòleg”, ha afegit.

Respecte a la renúncia del bisbe de Solsona, Xavier Novell, el Cardenal Omella ha fet una crida a respectar la seva intimitat: “Ell sap per què ha renunciat i ens ho dirà quan sigui el moment”. A més, s'ha mostrat contrari al xou mediàtic que la decisió de Novell ha generat: “A les televisions i les ràdios es fan programes molt poc respectuosos amb la intimitat de les persones -ha manifestat-, programes que es basen en el morbo però que malauradament tenen audiència, quan els que l'haurien de tenir són els que es basen en la formació i la informació recta i objectiva”.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, beneficiàries de la segona convocatòria del Fons d'Acció Social de la Sagrada Família

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana reforcen així el seu projecte d’acompanyament social amb el suport de la Sagrada Família.

18 març 2025

Redacció