En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

Camí del Sínode de la Família 2014

S´acaba de presentar al Vaticà el document preparatori de la III Assemblea General Extraordinària del Sínode dels Bisbes amb el tema Els desafiaments pastorals sobre…

6 novembre 2013

ACI

Comparteix

S´acaba de presentar al Vaticà el document preparatori de la III Assemblea General Extraordinària del Sínode dels Bisbes amb el tema Els desafiaments pastorals sobre la família en el context de l´evangelització, que tindrà lloc a Roma del 5 al 19 d´octubre de 2014.

Mons. Lorenzo Baldisseri, secretari general del Sínode dels Bisbes, ha explicat que la temàtica d´aquesta assemblea s´insereix en una ruta de treball en dues etapes: ´´El Sínode del 2014 i recollir testimonis i propostes dels bisbes per anunciar i viure l´Evangeli amb credibilitat per a la família; la segona és l´assemblea general ordinària, prevista per al 2015, per donar les línies operatives per a la pastoral de la persona humana i de la família.´´

També ha assenyalat que la institució sinodal ha de ser ´´un instrument real i efectiu de comunió a través del qual s´expressi i es faci la col·legialitat desitjada al Concili Vaticà II´´.

Sobre el caràcter extraordinari del Sínode, Mons. Baldisseri ha dit que ´´és evident que la crisi social i espiritual del món actual afecta la vida familiar i crea una veritable urgència pastoral que justifica la convocatòria d´una assemblea general extraordinària´´.

De la seva banda, el cardenal Péter Erdo, relator general de la III Assemblea General Extraordinària del Sínode dels Bisbes, ha assenyalat que en el document preparatori ´´la família apreix com una realitat que prové de la voluntat del Creador. No és una simple invenció de la societat humana, ni encara menys de qualsevol poder purament humà, sinó més aviat una realitat natural. El document uneix estretament la problemàtica de la família amb la del matrimoni´´.

El purpurat ha repassat les qüestions tractades en el text, des de la preparació per al matrimoni i l´evangelització dels cònjuges i de les seves famílies, pasant per les unions de fet sense reconeixement religiós o civil fins a la situació dels divorciats catòlics que s´han tornat a casar o a les unions entre persones del mateix sexe, tenint en compte els procediments de nul·litat matrimonial.

Tot i això, ha assegurat que el qüestionari enviat a les conferències episcopals d´arreu del món ´´se situa en un context més elevat: més enllà dels problemes existents obre l´horitzó cap al reconeixement del fet que la família és un veritable do del Creador a la humanitat´´.

Finalment, l´arquebisbe Bruno Forte, secretari especial de l'assemblea, ha recordat que l´enfocament per abordar els reptes de la vida familiar és el que el beat Joan XXIII anotava en el seu diari poc abans de l´obertura del Concili Vaticà II: ´´Mirar-ho tot a la llum del ministeri pastoral, és a dir: ànimes per salvar i reconstruir.´´

I ha afegit: ´´No es tracta de debatre afers de doctrina. La invitació que se'n deriva per a tota l´Església és escoltar els problemes i expectatives que viuen avui tantes famílies, mostrar-se propers a elles i oferir-los de forma creïble la misericòrdia de Déu i la bellesa de la resposta a la seva crida.´´

Per llegir el document preparatori, cliqueu aquí.


Més actualitat

ESGLÉSIA

Última hora sobre la salut del Papa Francesc

estat de salut del Papa Francesc

El pontífex està ingressat a l'Hospital Gemelli de Roma a causa d'una infecció polimicrobiana i una pneumònia bilateral

17 març 2025

Redacció

POLÍTICA

política

Sense categoria

Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

La foto de Mazón ha estat intervinguda

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"

14 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

COVID

MEDICINA

SALUT MENTAL

SANITAT

Sense categoria

L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Hospital d'Igualada consolida la unitat de suport emocional

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes

13 març 2025

Redacció