En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

“Cap infant sense colònies”

LaFundació Pere Tarrés ha anunciat que aquest estiu posarà en marxa la campanyasolidària “Cap infant sense colònies”, una iniciativa que tindrà com a objectiuevitar que…

27 abril 2018

Redacció

Comparteix

LaFundació Pere Tarrés ha anunciat que aquest estiu posarà en marxa la campanyasolidària “Cap infant sense colònies”, una iniciativa que tindrà com a objectiuevitar que l’accés a l’educació en el lleure sigui un factor més d’exclusiósocial.

Lacampanya consistirà a oferir beques per les colònies i casals d’estiu alsinfants en risc d’exclusió social. Inicialment, la previsió de la Fundació ésaconseguir un milió d’euros per finançar les colònies de més de 3.500 infants,gràcies als ajuts econòmics de diverses entitats: La Generalitat de Catalunya,el Ministeri de Treball i Afers Socials, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntamentde Barcelona, la Diputació de Tarragona, i les donacions dels particulars ialtres empreses.

 La infància, la més afectada per la pobresa

Dadesrecents de l’IDESCAT mostren que la crisi econòmica ha afectat especialment ala generació més jove, que ha vist com la seva renda mitjana s’ha reduït en un20%. A aquest fet, a més, li hem d’afegir un factor del qual la societat encarano està conscienciada i que pot ser causa d’exclusió social, l’arribada de l’estiu.

Ambl’escolarització garantida per a tots els infants en risc d’exclusió social,que inclou també els menjadors socials, l’arribada de l’estiu suposa unadespesa extra per a les famílies, que no poden afrontar la despesa de les activitatsde lleure com les colònies o casals. Això fa que es generi una desigualtat d’oportunitatssocials i educatives, ja que l’educació en el lleure és tan important o més quel’escola: “La Fundació està convençuda que sovint, les lliçons més profundes ala vida s’aprenen en un estiu”.

Perfer donatius o saber més sobre aquest projecte, la Fundació té una web (www.peretarres.org)i un telèfon on es poden fer els donatius directament: 93 430 16 06.

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció