En directe

Escola de família

PAPA FRANCESC

Cardenal Omella: “El papa Francesc ha estat un home portador de la pau” 

L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha recordat que el papa Francesc “ha anat sempre a les perifèries” i “ha defensat el diàleg” tot i arriscar-se a rebre crítiques

Publicat: 21/04/2025 12:43 Actualitzat: 18/01/2026 21:31 per Redacció

Comparteix
Consell de cardenals

El cardenal Joan Josep Omella ha recordat el papa Francesc com “un home portador de la pau”. L’arquebisbe de Barcelona ha remarcat que el pontífex “ha volgut anar sempre a les perifèries”, allà on “hi ha menys cristians, on han sigut més perseguits”. Omella ha explicat que, durant el seu pontificat, el Papa ha volgut intervenir també en la guerra d’Ucraïna, en el genocidi de Gaza. També denunciant el comerç d’armes i lamentant que es tracta d’un autèntic fracàs de la humanitat. O per exemple, “apropant-se al món musulmà”. Omella ha reivindicat que el papa Francesc s’ha acostat a altres religions i que sempre ha recordat que “són els terroristes els que fan servir la religió” per cometre els seus crims, però que “no és la religió musulmana la que porta la guerra”. El cardenal Omella també ha destacat que Francesc ha estat un portador d’esperança, que per això va convocar l’any jubilar, per “ser testimonis d’esperança” i “creure en la persona humana i creure en un món millor”. 

Sobre la recuperació del Pontífex, el cardenal Joan Josep Omella ha reconegut que estava esperançat amb l’evolució de l’estat de salut del papa Francesc. L’arquebisbe de Barcelona ha dit que coneixia la limitació de la veu del Sant Pare, però que esperava que fos “capaç de superar-ho i tornar a ser el Papa que hem conegut els darrers anys”. Finalment no ha sigut així, i Francesc ha acabat marxant en un “dia tan important” pels cristians com és el Dilluns de Pasqua, l’endemà de la resurrecció de Jesús. 

A L’EXPECTATIVA 

Sobre el futur Papa i el conclave que ha de venir, el cardenal Joan Josep Omella ha dit que ell no és “un profeta” i que ho deixa “en les mans de Déu”. L’arquebisbe participarà en l’elecció del nou Papa, però encara no sap quan ha d’anar al Vaticà. Davant d’aquest procediment, l’arquebisbe de Barcelona ha demanat que els “cardenals puguin elegir el que Déu té preparat i que ens deixem conduir per l’esperit sant”. De fet, ha afegit que “Déu sap conduir el cor de cadascun de nosaltres”. 

Entrevista a l'Arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella

0:00 / 0:00

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

POLÍTICA

El gir electoral de l’accident ferroviari: "És un cop importantíssim en un moment delicat"

El politòleg Joan Botella exposa com el fet tràgic té uns efectes comunicatius evidents a l'hora d'afrontar la campanya

30 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias,