En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Carina Mejías, Josep López de Lerma i Daniel Arasa lamenten que en aquesta campanya electoral "es parla poc d'Europa"

La diptuada de Ciutadans Carina Mejías, l’advocat i exvicepresident del Congrés Josep López de Lerma i el president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU…

16 maig 2014

Comparteix

La diptuada de Ciutadans Carina Mejías, l’advocat i exvicepresident del Congrés Josep López de Lerma i el president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU 2014, Daniel Arasa, han coincidit aquest divendres en la idea que "s’està parlant massa de temes domèstics i massa poc d’Europa" en la campanya electoral. Ha estat en un Mirador de l’actualitat, dins el programa El Primer cafè de Ràdio Estel, en què s’ha analitzat el panorama polític actual d’Europa i la influència d’aquestes eleccions en la política catalana i espanyola. Carina Mejías ha demanat a tots els polítics i agents socials que facin “més pedagogia” per generar interès en els ciutadans davant les eleccions europees del 25 de maig. “Lamento que no es parli de les bondats que té el projecte europeu i que s’estigui més a les batalles internes i domèstiques com vam veure ahir en el debat entre els dos grans candidats”, ha dit la diputada.

En aquesta línia, Mejías ha assegurat que cal “partir de la base que el projecte europeu es va fonamentar en la idea d’una gran generositat entre els pobles d’Europa i en el fet que els països amb més possibilitats ajudessin els que tenen menys possibilitats, per arribar a un equilibri i millorar la seva situació”. Carina Mejías també ha conclòs que “Europa és el projecte de generositat més gran que ha posat en marxa la humanitat”.

Per la seva banda, l’exvicepresident del Congrés Josep López de Lerma ha assegurat que “no cal recórrer a les polèmiques de política interna catalana o espanyola perquè la gent vagi a votar el dia 25”. En aquesta línia, López de Lerma ha destacat els passos que va fent Europa dins la seva construcció, sobretot “el sistema de la unitat bancària i la respectiva fiscalització”, del qual ha subratllat que “ni que fos només per això, tot i que hi ha moltes més coses, aquestes són unes eleccions per tractar exclusivament la Unió Europea i no de trossets de qüestions normalment negatives i polèmiques domèstiques”.

I el president de la Plataforma per la Família Catalunya-ONU 2014, Daniel Arasa, ha recordat que, gràcies al projecte comú europeu, s’han superat grans reptes. També com a exemple, el periodista ha recordat que “Europa està poc prestigiada pels ciutadans, entre altres coses perquè només es parla d’aquests temes, i les poques coses que se’n diu és per atribuir aspectes negatius o que es pensa que són negatius, que de vegades no ho són”. En relació amb aquests progressos, Daniel Arasa ha conclòs que “només de pensar que la línia per crear la Unió Europea ha significat molts anys de pau, només això, ja és fonamental perquè abans tothom anava amb el seu ganivet a veure si matava el veí”. Finalment, Arasa ha destacat que, “a més, hi ha molts aspectes positius, com també n’hi ha de negatius, però s’hauria de parlar de què es pot fer per anar cap a un horitzó de més Europa i no cap a la creació de fronteres”.

A tot això, cal afegir-hi la presència del procés sobiranista català i les mesures econòmiques en les discussions, declaracions i tota mena d’actes polítics. Carina Mejías, Josep López de Lerma i Daniel Arasa també han coincidit a l’hora de dir que seria bo aclarir millor quin seria el futur de Catalunya a Europa en cas d’independència.

Podeu escoltar tot el col·loqui aquí (a partir del minut 26'00").

Més actualitat

Sense categoria

Els familiars de les víctimes del vol de Germanwings demanen que les baixes mèdiques siguin comunicades directament a l’empresa en tots els Estats de la UE 

La lluita dels familiars de les víctimes del vol de Germanwings

Quan fa deu anys de la tragèdia, l’Associació d’Afectats del Vol Germanwings 9525 farà un acte d’homenatge a les víctimes a Montserrat el dia 6 d’abril

24 març 2025

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció