En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Cáritas alerta de la 'metacrisi' que pateix la societat espanyola

L'entitat destaca l'habitatge i la feina com a principals motors de l'exclusió social a l'Estat

5 novembre 2025

Redacció

Comparteix

Càritas Espanyola ha presentat avisa que la classe mitjana s'erosiona i desplaça les famílies fins a estrats inferiors, tal com detalla en el IX Informe FOESSA sobre Exclusió i Desenvolupament Social a Espanya. Entre els principals motors de l'exclusió social a l'Estat són l'habitatge i la feina. Així, l'informe detalla que a Espanya es troben 4,3 milions de persones en exclusió severa, un 51,7% per sobre del 2007. D'aquesta manera, apunta que manté una de les taxes de desigualtat més altes de la Unió Europea.

Conversarem amb Raúl Flores, secretari tècnic de la Fundació FOESSA, també alerta del 'dret fake' de l'habitatge. "Hi ha un model especulatiu que en cap moment ha prioritzat l'habitatge com a ús social", manifesta.

Aquesta investigació ha estat realitzada per un equip de 140 investigadors de 51 universitats a partir d'una enquesta pròpia realitzada a més de 12.289 llars a tot el país.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Raúl Flores

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

Lleó XIV reunirà 8.000 fidels a la Sagrada Família en l’acte central del seu viatge a Catalunya

El Pontífex farà una eucaristia a l'interior de la basílica i la benedicció a l'exterior

21 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus: "Ens agradaria que el que ha passat amb 'Ànima' es pugui repetir"

TEATRE-BARCELONA-Anima-8-1-1100x733

Parlem amb els actors Mireia Portas, Lluís Marquès i Annabel Totusaus sobre 'Ànima', el musical de creació pròpia que ha estat un èxit

20 maig 2026

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

Pedro Cano: "Hem d'ampliar les possibilitats d'atenció i dependència de la gent gran"

El director de la Gent Gran de la Generalitat desgrana les línies mestres del nou equip del Departament de Drets Socials

20 maig 2026

Redacció