En directe

Fórmula Estel

CÀRITAS

Càritas de Barcelona alerta que l’entitat ha hagut de doblar la despesa per pagar els subministraments bàsics

L'entitat de l'Església calcula que tancarà l'any amb un increment del 5% de les famílies ateses, el que es tradueix en unes 13.000 famílies, una dada inferior a la del 2019 i 2020

15 desembre 2022

Redacció

Comparteix
Míriam Feu
Míriam Feu en l'última roda de prema de Càritas Barcelona. / Sílvia Muñoz

Càritas de Barcelona alerta que 9 de cada 10 famílies que atenen s'han vist obligades a reduir la despesa en alimentació i prescindir dels productes frescos. D'altra banda, més de la meitat, no poden pagar l'habitatge o els subministraments bàsics. La cap d'anàlisi social i incidència de Càritas Diocesana de Barcelona, Míriam Feu, ha apuntat en una entrevista al programa 'El Matí de Ràdio Estel' que les persones que atenen necessiten ajuda per poder ingerir-se en el mercat laboral.

"Segurament, tancarem l'any amb 2 milions i mig d'euros amb ajudes econòmiques directes perquè les persones que ho necessiten puguin arribar a pagar aquesta habitació o alimentació a què no arriben."

A més, també ha explicat que han augmentat un 50% la despesa per tal de pagar els subministraments.

L'entitat de l'Església calcula que tancarà l'any amb un augment del 5% de famílies ateses, que situa les dades del 2021 per sobre de la mitjana històrica que Càritas tenia del 2008-2018. "Vindria a ser d'unes 13.000 llars, una dada que és inferior a la del 2020 on hi va haver un repunt a causa de la pandèmia i a la del 2019 que va ser un any excepcional per l'arribada massiva de persones que fugien dels seus països d'origen per la violència", ha afegit la cap d'anàlisi de l'entitat.

Entrevista a Míriam Feu, cap d'anàlisi social i incidència de Càritas Diocesana de Barcelona

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Reus tindrà la seva primera estatua de Gaudí com a adult

S'escultura s'instal·larà als peus del campanar de Reus al juny, prèviament als 100 de la mort de l'arquitecte

23 gener 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Josep Julien i Moha Amazian: "Ningú es mou per fer el mal"

Actuació Bonobo 2.0

Parlem amb el director i dramaturg Josep Julien i l’actor Moha Amazian sobre 'Bonobo 2.0', la versió renovada de 'Bonobo' de la Sala Fènix

23 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Pilarín Bayés torna a dibuixar a ple rendiment

La il·lustradora ha reprès l'activitat després que li immobilitzessin el braç a causa d'una caiguda

23 gener 2026