En directe

Àngels

ACCIÓ SOCIAL

Càritas diocesana de Lleida crida al compromís

“El teu compromís millora el món” és el nom de lacampanya institucional de Càritas dels anys 2017 i 2018, però també és el nomde l’article…

5 abril 2018

Redacció

Comparteix

El teu compromís millora el món” és el nom de lacampanya institucional de Càritas dels anys 2017 i 2018, però també és el nomde l’article que ha escrit recentment Rafael Allepuz Capdevila, director deCàritas diocesana de Lleida.

L’article, que anuncia la trobada catalana delvoluntariat de Càritas Catalunya que es farà a Lleida el 14 d’abril, és unaclara crida al compromís de la societat, ja que Rafael Allepuz l'utilitza per avisar-nos: “el món es trobacada cop pitjor, i facilita que el dolor i la injustícia se n’apropiïn”. És peraquest motiu que Allepuz ens demana recuperar el veritable significat delcompromís, que segons ell “és un manera de ser, de relacionar-nos amb nosaltresmateixos, amb els altres i amb el món”.

Tal com explica Allepuz, el compromís ens ha de treure dela nostra zona de confort, i “ens ha de posar en comunicació amb el món, perquèla cerca del bé comú és responsabilitat nostra”.

El director de Càritas diocesana de Lleida ha volgutrecordar també totes les persones que ja dediquen bona part del seu temps al serveidels més necessitats, com són tots els voluntaris de Càritas que participaranen la trobada el dia 14. Com explica a l’article, la trobada serà un moment per“compartir amb alegria i esperança els nostres espais d’interioritat i lesnostres experiències de compromís”.

 

Més actualitat

ENTREVISTES

'De Montserrat a Montserrat': La travessa que uneix el Monestir amb el Carib

Bernat Hervàs i David Boixeda expliquen les peripècies per arribar al Carib i la seva connexió amb la Mare de Déu

12 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Toni Mata: "Els diners són una eina de poder i dominació"

Toni Mata

Parlem amb l'escriptor Toni Mata sobre el seu tercer llibre 'El centre del món' que ha rebut el XVè premi Carlemany per al foment de la lectura

12 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Marta Otzet: "Volíem transmetre l'agraïment a totes les generacions que han fet possible la Sagrada Família"

La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Sagrada Família mostra la preocupació que tenien d'expressar el sentit de l'obra de Gaudí

12 juny 2026

Redacció