En directe

Trotamundos

CULTURA

SOCIETAT

Carla Simón: “La cultura ens exporta. 'Alcarràs' ha fet que molta gent conegui la llengua catalana, i això és una bona notícia”  

Carla Simón reivindica el poder del cinema i de la cultura, arran de la seva última pel·lícula, 'Alcarràs', que ha estat l'escollida per representar Espanya als Oscar.

Publicat: 15/09/2022 18:10 Actualitzat: 15/09/2022 18:17 per Redacció

Comparteix

Alcarràs comença un nou viatge internacional, després de guanyar l'Os d'or a la Berlinale, amb possible final a Hollywood, com candidata a millor pel·lícula internacional.

En una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio estel, la directora del film, Carla Simón, ha explicat que sorprèn que un film tan local com Alcarràs, connecti amb tanta gent.

"A Berlín, era la primera vegada que la vèiem amb una audiència i internacional. Ens vam quedar molt sorpresos de com, tot i ser una història local, podia arribar a tanta gent. La gent hi connecta d'una manera molt semblant a aquí."

Un dels moments de la pel·lícula 'Alcarràs', dirigida per Carla Simón.

També destaca la importància que la pel·lícula hagi tingut reconeixement internacional pel que fa a la llengua catalana. Simón celebra que el poder del cinema pugui exportar la cultura catalana i donar-la a conèixer arreu del món.

"Amb 'Estiu 1993' ja va passar. A través de la pel·lícula molta gent ha après què és el català. Això és el que fa la cultura: exportar-nos."

Simón ja coneix part del camí cap al màxim guardó cinematogràfic, que va fer amb Estiu 1993, però que es va quedar a la preselecció. Ara, Alcarràs ha de competir amb unes 100 pel·lícules que es presenten en una primera fase, de les quals l'acadèmia en tria 15 i, finalment, 5 són les escollides per competir pel guardó.

La directora sap que és un camí llarg, i per experiència, sap que l'equip que hi ha al darrere no s'ha de fer unes grans expectatives encara, tot i que ha confessat que als actors els hi fa molta il·lusió. Tot i això, els protagonistes ja ho han celebrat amb el poble, ja que arribar fins aquí és tot un mèrit.

"Els actors estan eufòrics. Jo els hi dic que han de ser molt prudents perquè ja veurem què passa."

Ara, Carla Simón ja treballa en la seva tercera pel·lícula, Romería, que parla de la memòria familiar. Amb aquest tercer film, espera tancar un cicle de pel·lícules autobiogràfiques perquè Carla Simón assegura que també té ganes de parlar d'altres coses.

Entrevista a Carla Simón, directora d''Alcarràs'

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Raquel Ferri: "Necessitem la cultura més que mai"

Raquel Ferri

Parlem amb l'actriu Raquel Ferri sobre 'Morning Sun', una obra escrita per l'anglès Simon Stephens i dirigida per Pau Roca

16 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Sara Roy: "Amb la música sempre acabes fent política"

Sara Roy

Parlem amb la cantautora Sara Roy sobre el seu nou disc 'Per si s'acaba el món', un treball molt personal que ens parla d'esperança

15 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

JUSTÍCIA

La llei de nets: suspesa i en via judicial a un mes vista de les eleccions generals

Més de 160.000 persones poden quedar excloses del vot a causa de la suspensió de la llei de nets

15 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,