En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Carlos Carrizosa (C's): "Ciutadans és com els Demòcrates dels Estats Units"

Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren els comicis del 24 de maig. Avui hem tingut amb nosaltres Carlos Carrizosa,…

Publicat: 13/05/2015 08:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix
Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren els comicis del 24 de maig. Avui hem tingut amb nosaltres Carlos Carrizosa, diputat de Ciutadans al Parlament.
 
En aquestes eleccions la formació es presenta a 88 municipis, que són el 10% de tota Espanya, on hi ha unes 400 candidatures. Enguany, el principal objectiu és, d’acord amb Carrizosa, “tenir representació a les quatre capitals catalanes". 
 
Des del partit consideren que interpretar les municipals en clau plebiscitària “no té cap ni peus". "Per nosaltres, si no són plebiscitàries les autonòmiques, imagina't les municipals” apunta Carrizosa.
 
Sobre la possibilitat de pactar amb altres partits per formar algun govern municipal, la consigna de Ciutadans és clara: "Nosaltres no pactarem amb partits que volen trencar les normes del joc: ni Convergència ni Esquerra". Optaran, en canvi, a donar suport puntual a les diferents formacions amb l’objectiu d’assolir parts del seu propi programa.
 
Carrizosa explica que Ciutadans ha volgut sortit d'aquest marc clàssic d'esquerra-dreta, “no som ni blaus ni vermells, som taronges”, afirma. Econòmicament aposten pel liberalisme econòmic però amb controls governamentals “que no estan funcionant a la nostra societat”. D’altra banda asseguren que tenen molta consciència social i que consideren que la riquesa s’ha de repartir per garantir la igualtat d'oportunitats. En aquest sentit, el diputat ha dit que Ciutadans “és com els Demòcrates dels Estats Units”.
Escolta Carlos Carrizosa (Ciutadans) . minut 47

Més actualitat

SOCIETAT

Menys cotxes, més autobusos: la proposta de la URV per al Delta de l'Ebre

Un estudi posa sobre la taula la necessitat de potenciar el transport públic per tal de reduir la mobilitat al Delta amb vehicle privat

22 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra): "El gran problema de la música tradicional és la paraula «tradicional»"

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra)

Parlem amb Ivan Kovacevic, el contrabaixista de la banda Gipsy BalKan Orchestra, sobre el seu setè àlbum i la Balkan Reunion

22 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Més espais sense fum: els experts avalen la nova llei antitabac

L'investigador Antoni Baena posa el focus en l'efecte nociu dels vapejadors i com aquests són una port d'entrada al tabac

22 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano