En directe

Completes

AUDIOS

CULTURA

Carlos Hipólito: "Per què algú va decidir fa segles que 'ase' era sinònim de 'ximple'?"

L'actor Carlos Hipólito reivindica els ases arran de l'obra 'Burro', que protagonitza al Teatre Romea fins al 2 de juny

Publicat: 09/05/2024 15:13 Actualitzat: 18/01/2026 21:52 per Redacció

Comparteix

Un homenatge a l'ase. Això és 'Burro', una obra que protagonitza Carlos Hipólito al Teatre Romea fins al 2 de juny. "Per què algú va decidir fa segles que 'ase' era sinònim de 'ximple'?". L'actor ha llançat la pregunta a una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel.

L'actor Carlos Hipólito fa d'ase en l'obra 'Burro', al teatre Romea | RÀDIO ESTEL
L'actor Carlos Hipólito fa d'ase en l'obra 'Burro', al teatre Romea | RÀDIO ESTEL

"Crec que com a raça humana tenim molt a qüestionar-nos. Primer, com tractem aquest planeta i segon, com tractem altres espècies que ens hi acompanyen i que tenen, a vegades, unes capacitats superiors a les nostres", diu Hipólito, que es pregunta qui va ser el primer que va associar la ximpleria amb l'ase, quan és un animal "llestíssim, capaç d'aprendre un munt de coses i afectuós".

L'ase és un animal llestíssim, capaç d'aprendre un munt de coses"

El paper del burro al llenguatge i la literatura

'Burro' va d'un burro mil·lenari que fa més de 6.000 anys que viu en aquest planeta i ens explica la seva història, però a través de la seva història ens endinsa en la història de la humanitat i, de retruc, en les obres mestres de la literatura que giren al voltant de l'ase. "És impressionant la quantitat de textos que hi ha sobre els ases. Fins i tot, l'animal està present en el llenguatge habitual: "'No seas burro, qué burrada has dicho, bájate del burro'".

La veu de la sèrie 'Cuéntame cómo pasó'

Feia 12 anys que Carlos Hipólito no trepitjava un escenari català. En aquesta entrevista, l'actor ha bramat, però també ens ha fet la veu de la sèrie 'Cuéntame cómo pasó', la mítica veu de Carlitos de gran. També ha confessat que farà de Pau Casals a 'Música para Hitler', una obra que no és catalana, però que espera que vingui a Barcelona.

Escolta aquí l'entrevista a l'actor Carlos Hipólito!

0:00 / 0:00

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

POLÍTICA

El gir electoral de l’accident ferroviari: "És un cop importantíssim en un moment delicat"

El politòleg Joan Botella exposa com el fet tràgic té uns efectes comunicatius evidents a l'hora d'afrontar la campanya

30 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias,