En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

CULTURA

Carlos Hipólito: "Per què algú va decidir fa segles que 'ase' era sinònim de 'ximple'?"

L'actor Carlos Hipólito reivindica els ases arran de l'obra 'Burro', que protagonitza al Teatre Romea fins al 2 de juny

9 maig 2024

Redacció

Comparteix

Un homenatge a l'ase. Això és 'Burro', una obra que protagonitza Carlos Hipólito al Teatre Romea fins al 2 de juny. "Per què algú va decidir fa segles que 'ase' era sinònim de 'ximple'?". L'actor ha llançat la pregunta a una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel.

L'actor Carlos Hipólito fa d'ase en l'obra 'Burro', al teatre Romea | RÀDIO ESTEL
L'actor Carlos Hipólito fa d'ase en l'obra 'Burro', al teatre Romea | RÀDIO ESTEL

"Crec que com a raça humana tenim molt a qüestionar-nos. Primer, com tractem aquest planeta i segon, com tractem altres espècies que ens hi acompanyen i que tenen, a vegades, unes capacitats superiors a les nostres", diu Hipólito, que es pregunta qui va ser el primer que va associar la ximpleria amb l'ase, quan és un animal "llestíssim, capaç d'aprendre un munt de coses i afectuós".

L'ase és un animal llestíssim, capaç d'aprendre un munt de coses"

El paper del burro al llenguatge i la literatura

'Burro' va d'un burro mil·lenari que fa més de 6.000 anys que viu en aquest planeta i ens explica la seva història, però a través de la seva història ens endinsa en la història de la humanitat i, de retruc, en les obres mestres de la literatura que giren al voltant de l'ase. "És impressionant la quantitat de textos que hi ha sobre els ases. Fins i tot, l'animal està present en el llenguatge habitual: "'No seas burro, qué burrada has dicho, bájate del burro'".

La veu de la sèrie 'Cuéntame cómo pasó'

Feia 12 anys que Carlos Hipólito no trepitjava un escenari català. En aquesta entrevista, l'actor ha bramat, però també ens ha fet la veu de la sèrie 'Cuéntame cómo pasó', la mítica veu de Carlitos de gran. També ha confessat que farà de Pau Casals a 'Música para Hitler', una obra que no és catalana, però que espera que vingui a Barcelona.

Escolta aquí l'entrevista a l'actor Carlos Hipólito!

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

Manuel Tomás i Frederic Porta: "La història del Barça és el reflex de la història de Catalunya"

'Barça! 1001 històries de la història' recull les anècdotes més destacades del club blaugrana

27 maig 2026

Redacció

EDUCACIÓ

SOCIETAT

La gentrificació escolar: la nova amenaça als centres educatius de Barcelona

Un estudi alerta de com l'arribada de famílies amb alts nivells de renda està modificant els centres escolars

27 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

LECOCQ: “No busco tancar ferides, sinó tornar-les a obrir”

Enric Mont Lecocq

Parlem amb el músic Enric Mont Lecocq sobre el seu nou disc 'Sucre', publicat sota el segell Satélite K i i amb col·laboracions destacades

26 maig 2026

Redacció