En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Carme González, alcaldessa Piera: “Hi ha forces polítiques que aprofiten l’incendi de la mesquita per fomentar l’odi”

La batllessa insisteix que no hi ha un problema de convivència al municipi “la comunitat musulmana està molt integrada”

Publicat: 15/07/2025 10:51 Actualitzat: 18/01/2026 21:09 per Redacció

Comparteix

“No hi ha un problema de convivència”. És el missatge que ha volgut remarcar l’alcaldessa de Piera, Carme González, en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. Tot plegat després de l’incendi d’una mesquita del municipi i un mes després de l’atac a un centre de menors tutelats. En tot cas, González diu que hi ha forces polítiques que aprofiten l’incendi “per fomentar l’odi”. També ha culpat alguns grups que escampen discursos xenòfobs a través de les xarxes socials.

L'alcaldessa ha remarcat que la comunitat musulmana “està molt integrada” al municipi. “La mesquita no és nova, sinó que el lloc de culte existeix des dels anys noranta i el 2009 van adquirir un nou espai. Val la pena que la gent ho sàpiga això”, insisteix.

“No descartem cap hipòtesi”

La batllessa diu que “no descarten cap hipòtesi”, però volen deixar que les autoritats facin la feina i concloguin si l’incendi de la mesquita va ser provocat o un accident. L’alcaldessa de Piera també ha dit que l’ajuntament s’ha reunit amb representants de la comunitat musulmana, el president de la comunitat musulmana a Catalunya i el cònsol del Marroc. “Ens hem coordinat i treballarem plegats en tot el que faci falta”.

Amb tot, ha dit que “mai” s’ha detectat cap problema d’odi envers aquesta comunitat. “Si es confirmés, haurem de treballar de la mà de la Generalitat per analitzar la situació global”, explica. 

Recupera l'entrevista

Entrevista a Carme González

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga