En directe

Matines

AUDIOS

"Jo no he estimat mai la meva mare"

Cinta Ballesté va patir violència al domicili familiar per part de la seva mare. Ara, forma part d'una associació que lluita contra la violència judicial de víctimes de violència masclista

16 novembre 2023

Redacció

Comparteix

"Jo no he estimat mai la meva mare". Cinta Ballesté és ara suport de dones que han patit violència i ha treballat molt perquè la seva veu no falli en explicar el que va patir a casa quan era petita. La seva mare la maltractava psicològicament, a ella i als seus germans. Però sobre tot a ella, la gran, amb qui s'ensenyava. "Li recordava al meu pare". Van passar molts anys perquè posés nom al que sentia: "havia estat víctima de violència domèstica. "Recordo molta agressivitat per part de la meva mare; no recordo una abraçada, un petó ni un t'estimo seu", explica. Només recordo comentaris com a que no servia per res, que no m'aniria bé a la vida".

"No recordo una abraçada, un petó ni un t'estimo de la meva mare"
Cinta Ballesté, víctima de violència domèstica, als estudis de Ràdio Estel

Ella, però ha anat per un altre camí. "Vaig meditar molt si tenir fills o no en tenir, i vaig decidir que mai els faria el que la meva mare em va fer a mi". "Quan vaig ser mare me'n vaig adonar fins a quin punt ella no sentia res. Jo hauria sigut incapaç de maltractar a un fill meu o dir-li que no val, que és un inútil"-afegeix.

Cinta Ballesté sobre la violència judicial que pateixen les dones

Des de la pandèmia, forma part com a voluntària de l'associació La Sagrera es Mou, al barri barceloní de La Sagrera, on resideix. Aquesta entitat ha format una xarxa de dones, VeïnesxVeïnes, per donar suport a altres dones que arriben després d'una relació violenta. Són la mà amiga en procediments judicials, tràmits administratius i cites difícils. "El que més m'impacta és que tremolen". Així, amb una veu forta, però l'emoció que s'aboca als seus ulls, denuncia Cinta la violència institucional, judicial i burocràtica que pateixen.

Escolta l'entrevista que li han fet Rut Queralt i Joan Trias al programa La Caravana de Ràdio Estel!

Cita Ballesté: "Jo no he estimat mai la meva mare"

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, beneficiàries de la segona convocatòria del Fons d'Acció Social de la Sagrada Família

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana reforcen així el seu projecte d’acompanyament social amb el suport de la Sagrada Família.

18 març 2025

Redacció