En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Manuel Manonelles: "El col·legi de cardenals ha fet un cop de puny damunt la taula"

Entrevista a Manuel Manonelles, analista, expert en relacions internacionals i professor associat de Relacions Internacionals de Blanquerna URL

9 maig 2025

Comparteix

L’analista i expert en relacions internacionals, Manuel Manonelles, professor associat de Relacions Internacionals a Blanquerna, ha valorat amb contundència l’elecció del nou papa Lleó XIV en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. Segons Manonelles, hi ha una valentia immensa en la decisió del Col·legi de Cardenals d’escollir una figura que representa clarament l’antítesi del lideratge de Donald Trump. En un context global on el president d’un dels països més influents del món ha arribat a frivolitzar amb la figura del papa (com en el cas de la imatge generada amb intel·ligència artificial on ell mateix s’autoanomenava com a tal), Manonelles subratlla que la decisió del conclave suposa un autèntic cop de puny damunt la taula.

"El Col·legi de Cardenals, tradicionalment molt diplomàtic i prudent davant els grans poders mundials, ha optat per una figura amb una personalitat molt pròpia", ha remarcat. L’elecció de Lleó XIV, ha afegit, va sorprendre inicialment molts observadors, però evidencia una voluntat clara: continuar la tasca iniciada pel papa Francesc, tot mantenint la coherència amb el propi caràcter i conviccions del nou pontífex. També ha destacat el fet que el nou papa hagi triat un nom vinculat a un perfil intel·lectual i amb interès per sant Agustí, cosa que reforça el missatge d’un lideratge arrelat, reflexiu i independent.

Entrevista Manuel Manonelles

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Leticia Soberón: "El papa Lleó XIV està curat d’espants"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Leticia Soberón, membre del Dicasteri de Comunicació del Vaticà

9 maig 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

RELIGIÓ

VATICÀ

Oriol Junqueras: "L'església busca consolidar la seva influència a tot el món"

El líder d'ERC, Oriol Junqueras, atenent els mitjans a la Fira d'Abril de Barcelona

Entrevista a Oriol Junqueras, historiador vaticanista i president d’ERC

9 maig 2025

Redacció

RELIGIÓ

VATICÀ

Armand Puig: "El pensament del papa Lleó XIV és força diferent del de Trump"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Armand Puig, president de l'agència de la Santa Seu per la Qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques

9 maig 2025

Redacció