En directe

La Missa de cada dia

RÀDIO ESTEL

Com afecta l'economia en la desigualtat: la preocupació central de Davos

“Davos és un fòrum que es va reproduint des dels anys 70, una trobada a Suïssa entre una multitud de caps d'Estat i representants de…

25 gener 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Davos és un fòrum que es va reproduint des dels anys 70, una trobada a Suïssa entre una multitud de caps d'Estat i representants de les èlits econòmiques mundials que es troben durant una setmana sencera per debatre i discutir sobre els reptes de l'agenda global a la qual de respondre” ens ho ha explicat Xavier Casanovas, director de Cristianisme i Justícia.
El lema d’aquest any és Crear un futur compartit en un món fracturat. “Sembla que hi ha una preocupació central per la qüestió econòmica i com afecta en la desigualtat”, ha apuntat Casanovas. El Fòrum Econòmic Mundial ha situat aquest any com un dels riscos mundials del 2018 la situació interna a Espanya, per la no resolució dels conflictes amb Catalunya. 
Aquest dimarts i dimecres s’han celebrat les 53enes Jornades de Qüestions Pastorals de Castelldaura, amb el lema Joves, fe, vocació amb motiu del próxim sínode de bisbes, que pretenen ser un espai de debat sobre fenòmens, esdeveniments o realitats que estan d’actualitat en les converses del carrer i a l’opinió pública, i sobre les quals l’Església té alguna cosa a aportar. El Director de les Jornades, Mn. Domènec Melé, ha explicat a RàdioEstel: "Hi ha diversos tipus de joves. L’últim Baròmetre del Centre d’Estudis d’Opinió de Catalunya ens diu que entre els 16 i els 24 anys el 38% diu que té creences religioses, dels quals el 34,3% se sent catòlic, però la pràctica baixa molt: només un 12 i escaig per cent va a Missa el diumenge".
El primer Pensament del dia ens l’ha aportat Mossèn Jaume Aymar, director de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, i Carme Munté, cap de Redacció de Catalunya Cristiana, ens ha presentat el número 2001 del setmanari.
Recupera l’hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Víctor Arbelo: “Si tinc dubtes és que estic en el camí correcte”

Víctor Arbelo

Parlem amb l'actor, cantant i compositor Víctor Arbelo sobre el seu tercer disc 'Com un laberint', que fusiona pop, rock i matisos de R&B

24 abril 2026

Redacció

EDUCACIÓ

USTEC planta cara al pla d'Educació: "La resposta mai no pot ser posar figures punitives als centres educatius"

Iolanda Segura reprova que el pla pilot de desplegar Mossos d'Esquadra als centres educatius va en contra d'una transformació positiva dels conflictes

24 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

El 'boom' dels clubs de lectura: "Amplia l'experiència de la lectura individual"

Els clubs de lectura viuen un augment de seguidors, que comparteixen la seva vivència de la lectura en comunitat

23 abril 2026

Redacció