En directe

Àngels

RÀDIO ESTEL

Com afecta l'economia en la desigualtat: la preocupació central de Davos

“Davos és un fòrum que es va reproduint des dels anys 70, una trobada a Suïssa entre una multitud de caps d'Estat i representants de…

25 gener 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Davos és un fòrum que es va reproduint des dels anys 70, una trobada a Suïssa entre una multitud de caps d'Estat i representants de les èlits econòmiques mundials que es troben durant una setmana sencera per debatre i discutir sobre els reptes de l'agenda global a la qual de respondre” ens ho ha explicat Xavier Casanovas, director de Cristianisme i Justícia.
El lema d’aquest any és Crear un futur compartit en un món fracturat. “Sembla que hi ha una preocupació central per la qüestió econòmica i com afecta en la desigualtat”, ha apuntat Casanovas. El Fòrum Econòmic Mundial ha situat aquest any com un dels riscos mundials del 2018 la situació interna a Espanya, per la no resolució dels conflictes amb Catalunya. 
Aquest dimarts i dimecres s’han celebrat les 53enes Jornades de Qüestions Pastorals de Castelldaura, amb el lema Joves, fe, vocació amb motiu del próxim sínode de bisbes, que pretenen ser un espai de debat sobre fenòmens, esdeveniments o realitats que estan d’actualitat en les converses del carrer i a l’opinió pública, i sobre les quals l’Església té alguna cosa a aportar. El Director de les Jornades, Mn. Domènec Melé, ha explicat a RàdioEstel: "Hi ha diversos tipus de joves. L’últim Baròmetre del Centre d’Estudis d’Opinió de Catalunya ens diu que entre els 16 i els 24 anys el 38% diu que té creences religioses, dels quals el 34,3% se sent catòlic, però la pràctica baixa molt: només un 12 i escaig per cent va a Missa el diumenge".
El primer Pensament del dia ens l’ha aportat Mossèn Jaume Aymar, director de RàdioEstel i Catalunya Cristiana, i Carme Munté, cap de Redacció de Catalunya Cristiana, ens ha presentat el número 2001 del setmanari.
Recupera l’hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Dàmaris Gelabert: "La música és el llenguatge de les emocions"

Dàmaris Gelabert

Parlem amb la cantant Dàmaris Gelabert sobre el seu nou disc 'Créixer cantant' i el llibre 'Les Vocals' amb text d'Eulàlia Canal i il·lustracions de Sebastià Serra

30 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Papalaye, portaveu de Top Manta: "Som davant d'una situació complicada i ens hem de fer forts"

Top Manta estén les curses antiracistes per una desena de municipis amb el lema 'No sobren migrants, sobren racistes'.

30 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Brugués Mitjans: "Hem perdut la capacitat d'esforçar-nos"

Brugués Mitjans

Parlem amb l'advocada i escriptora Brugués Mitjans sobre la seva tercera novel·la 'Els hereus de la cobdícia', editada per RBA

29 abril 2026

Redacció