En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

Comença la Jornada Mundial de la Joventut

“Ser sants no és un mite, és una realitat palpable.” Així ho ha assegurat l’arquebisbe de Panamà, Mons. José Domingo Ulloa, en la missa d’obertura…

Publicat: 23/01/2019 09:25 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix

“Ser sants no és un mite, és una realitat palpable.” Així ho ha assegurat l’arquebisbe de Panamà, Mons. José Domingo Ulloa, en la missa d’obertura de la XXXI Jornada Mundial de la Joventut (JMJ), que durarà fins al proper diumenge 27.

“Estem preparats per rebre-us, per compartir les vostres tradicions, la riquesa multiètnica i pluricultural, però molt especialment per compartir l’alegria de la fe en un Déu, que actua entre nosaltres, en la nostra història personal i comunitària”, ha dit l’arquebisbe Ulloa davant d'unes 75.000 persones.

El prelat ha animat els participants de la JMJ a guadir de les diferents activitats que es proposen per a aquests dies: catequesis, festivals musicals i teatrals, i especialment a trobar-se amb Déu en la confessió i en les celebracions litúrgiques.

Mons. Ulloa ha considerat que el temps que vivim és com en “espera de la primavera juvenil” perquè “estem plenament convençuts que els veritables protagonistes per als canvis i les transformacions que requereix la humanitat i l’Església són a les vostres mans, en les vostres capacitats, en la vostra visió d’un món millor”.

La JMJ se celebra sota el lema “Heus aquí l’esclava del Senyor, que es faci en mi segons la vostra paraula”. Per això, l’arquebisbe ha animat a mirar Maria com a “model confiable a seguir per la seva disponibilitat i servei al pla de Déu”. I ha afegit: “En els ulls de Maria, cada jove pot redescobrir la bellesa del discerniment; en el seu cor pot experimentar la tendresa de la intimitat i la valentia del testimoni i de la missió.”

En aquestes jornades, per primer cop hi ha un espai específic per a joves indígenes i afrodescendents. Per a ells també ha tingut unes paraules l’arquebisbe de Panamà: “Líders de diferents religions i ideologies han mostrat la seva capacitat de generar plegats respostes a la seva situació de discriminació i exclusió demanant polítiques públiques en el marc de la justícia, l’educació, el treball i la reivindicació de la dona des de la seva cultura i etnicitat, no només en els espais socials sinó també religiosos.”

Finalment, l’arquebisbe Ulloa ha demanat als joves que no tinguin por, sinó que tinguin “el coratge de ser sants en el món d’avui” per poder “demostrar al món que és possible ser feliç amb poc, perquè Jesucrist, la raó de la nostra felicitat, ja ens va guanyar la vida eterna amb la seva resurrecció”.

Més actualitat

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté, 

POLÍTICA

Natxo Parra, advocat: "El treballador no té l'obligació de dir que farà vaga"

L'advocat laboralista del Col·lectiu Ronda manifesta que el dret de vaga és fonamental i cal tenir-hi un respecte escrupolós

8 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,