En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Comença la temporada de bolets: consells per anar a buscar-ne

Els experts pronostiquen una bona temporada de bolets i recorden que cal anar previngut a la natura

3 octubre 2025

Redacció

Comparteix

La pluja de les darreres setmanes ha ajudat a la prolifració de bolets en els boscos catalans. Els experts pronostiquen una bona temporada, tant per la seva producció com varietat. De totes maneres, recorden que cal anar previngut a la natura, ja que a la tardor pot haver-hi canvis de temps. Així, l'investigador del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, Juan Martínez de Aragón, recorda que cal anar ben abrigat i amb un bon calçat, a més de portar el mòbil carregat i haver avisat de la nostra sortida. A més, apunta que els boletaires tenen un risc extra de desorientació en anar constantment mirant el terra.

Per altra banda, remarca en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel que només s'han d'agafar els bolets que coneguem o investigar de quin ens tracta, ja que ingerir-ne un de verinós pot ser mortal.

L'investigador també explica com amb encara és d'hora per conèixer els efectes del canvi climàtic en les temporades de bolets, tot i que explica que al Pirineu pot haver-hi una reducció del 20% de la producció.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Juan Martínez de Aragón

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

LECOCQ: “No busco tancar ferides, sinó tornar-les a obrir”

Enric Mont Lecocq

Parlem amb el músic Enric Mont Lecocq sobre el seu nou disc 'Sucre', publicat sota el segell Satélite K i i amb col·laboracions destacades

26 maig 2026

Redacció

SOCIETAT

La Fundació Josep Carreras, salvavides del Manel davant la crisi d'habitatge

La Fundació ha ajudat al pacient a trobar una llar temporal a causa del trasllat de la seva dona i cuidadora

22 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Obeses: "Els paradigmes són per trencar-se i per confrontar-s'hi"

Obeses

Parlem amb Arnau Tordera i Jaume Coll, membres del grup Obeses, sobre 'Diàstole', el segon volum que completa 'l’Ai al Cor', el seu sisè disc

22 maig 2026

Redacció