En directe

Fórmula Estel

ACTIVITATS

Comencen els assajos de la 39a edició del Misteri de la Selva

El dijous passat, el municipi de la Selva del Camp (BaixCamp) va donar el tret de sortida als assajos de la que serà la 39a…

9 juliol 2018

Macià Grau

Comparteix

El dijous passat, el municipi de la Selva del Camp (BaixCamp) va donar el tret de sortida als assajos de la que serà la 39a edició delMisteri de la Selva. Ho va fer amb les habituals proves de cant, que reuniran deforma regular més d’un centenar d’actors i actrius del poble des d’aquestasetmana fins al dia de la posada en escena, que es farà com cada any els dies14 i 15 d’agost. Els assajos serviran a tots els participants per recuperar lestornades que fa un any que no cantaven, i culminaran amb l’assaig generalprevist pel 12 d’agost, en el qual tot haurà d’estar llest per a larepresentació.

Eldrama sacre assumpcionista més antic d’Europa

El Misteri de la Selva és una Representació de l’Assumpcióde Madona Santa Maria feta a partir d’un document original del segle XIV, fetque el converteix en el drama assumpcionista més antic d’Europa en llenguaromànica que ha arribat sencer fins a nosaltres.

Una de les seves principals característiques és que lamajor part de l’obra és cantada a “capella”, és a dir, sense cap acompanyamentmusical, cosa que ajuda a ressaltar la qualitat i riquesa lèxica del textoriginal en català, i a la mateixa vegada fa que siguin necessaris moltsassajos per aconseguir l’entonació adequada. En el manuscrit original, hi ha nombrosesindicacions sobre les músiques a interpretar, amb criteris d’adequació a cadamoment escènic i que tots els directors sempre han respectat per tal d’aproparl’obra el màxim possible a la representació que es feia el segle XIV. Tota lamúsica pertany al repertori gregorià o polifònic dels segles XIII i XIV, i lamajoria dels cants són interpretats amb la mateixa tonada que indica laconsueta del manuscrit.

Des de la primera representació del Misteri de la Selva l’any1980, la gent del poble ha participat de forma altruista per fer-ho possible, iha fet que actualment el Misteri de la Selva sigui ja tot un esdeveniment culturalde primer ordre a Catalunya.

 

Més actualitat

BISBATS

ENTREVISTES

ESGLÉSIA CATALUNYA

Josep-Lluís Serrano, bisbe d'Urgell: "Si escoltem i guarim, la bel·ligerància pot baixar"

El nou copríncep d'Andorra diu que, en aquesta nova etapa, vol "ser fidel a una herència rebuda i fer-la present" després "d'un temps d'aprenentatge i coneixement"

1 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Abel Folk i Sílvia Marsó: "Els ideals no ens fan millors persones"

Silvia Marsó i Abel Folk

Parlem amb el director i actor Abel Folk i l'actriu Sílvia Marsó sobre 'Clavells', una obra escrita per Emma Riverola dins del Festival Grec

1 juliol 2025

Redacció

POLÍTICA

L'advocat Marc Molins es mostra sorprès de la diferència de tracte a Koldo i Ábalos amb el de Santos Cerdán

Santos Cerdán

L'advocat creu que el jutge pot tenir algun indici que justifiqui l'asimetria de tracte amb Santos Cerdán

1 juliol 2025

Redacció