En directe

El Matí a Ràdio Estel

Sense categoria

VIOLÈNCIA MASCLISTA

"El comitè de crisi contra la violència masclista d'avui no podrà fer gaire cosa"

L'advocada Maria José Varela assegura que "no s'està avançant en la lluita contra la violència de gènere"

4 setembre 2023

Redacció

Comparteix

Davant dels casos de violència masclista registrats aquest estiu, el Ministeri d'Igualtat ha convocat per aquest dilluns el comitè de crisi i abordar, així, aquests assassinats.

Un gabinet de crisi que l'advocada especialista en defensa de la dona, Maria José Varela, ha valorat en una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel que "no podrà fer gaire cosa", perquè la legislatura de l'actual govern espanyol s'ha acabat. De totes maneres, ha celebrat que es convoqui igualment "per buscar solucions i veure on s'està fallant en l'eficàcia de tot el desenvolupament de la prevenció de la violència".

"Celebro igualment que es convoqui per buscar solucions i veure on s'està fallant en l'eficàcia de la prevenció de la violència"
Cartells a una manifestació del 8M

Aquest cap de setmana hi ha hagut a l'Estat Espanyol dues noves morts de dones presumptament a mans de les seves parelles, una a Sevilla i l'altra a Jaén. Si es confirma que aquestes dues morts han estat perpetrades per les parelles, el nombre de dones mortes per violència masclista a Espanya aquest any 2023 pujaria fins a les 42 víctimes.

La lletrada Varela ha apuntat, a més, que "no s'està avançant en la lluita contra la xacra de la violència masclista". Com a exemple, la polsera amb geolocalizador, que es fa servir per evitar agressions però amb la qual, "moltes vegades la culpabilitat es posa en la víctima i no en l'agressor". Segons l'advocada, això "és desenfocar l'objecte que ha de ser observat".

Catalunya, una de les comunitats autònomes amb menys ordres de protecció

Respecte a aquesta afirmació feta per Varela, la mateixa advocada ha afegit la resposta: "és una qüestió de criteri dels jutges".

Un altre dels problemes que hi ha en la lluita contra la violència masclista a Espanya, segons l'especialista, és la valoració del risc. "Moltes vegades el risc no es valora bé malgrat els protocols que hi ha". De fet, Varela ha manifestat que per aquesta mala aplicació dels protocols, "molts casos de violència que s'han denunciat no s'han detectat com a risc".

"Molts casos de violència que s'han denunciat no s'han detectat com a risc"

Maria José Varela ha comentat a l'entrevista a Ràdio Estel que a Espanya continua existint "una massa fosca de violència que no es denuncia". En aquest sentit, ha proposat que una de les solucions podria passar perquè els metges d'atenció primària o d'urgències puguin denunciar quan reben un cas de violència.

Preguntada per l'augment de casos que s'ha registrat aquest estiu a tot l'Estat, Varela ho ha relacionat amb la convivència. L'advocada ha explicat que durant les vacances les parelles estan més temps juntes i això "fa aflorar més les contradiccions". "Els homes violents tenen més temps lliure per planificar el mal que faran", ha sentenciat.

"A l'estiu, els homes violents tenen més temps lliure per planificar el mal que faran"

Entrevista a l'advocada Maria José Varela, sobre violència masclista

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció