En directe

El Matí a Ràdio Estel

FÓRMULA ESTEL

Concha Inza: "La gent jove no ha vist als seus amics morir de SIDA com les generacions passades"

Cada 1 de desembre és el Dia Mundial de la lluita contra el SIDA. A Espanya es donen cada any 4.000 nous diagnòstics d'infecció per…

1 desembre 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Cada 1 de desembre és el Dia Mundial de la lluita contra el SIDA. A Espanya es donen cada any 4.000 nous diagnòstics d'infecció per VIH, la majoria en homes menors de 30 anys que tenen relacions sexuals amb homes. 
El programa Documentos TV de Televisió Espanyola va emetre  l’1 de desembre del 2015 Las edades del SIDA. La guionista Concha Inza ha explicat aquest dijous a la Fórmula Estel que en els darrers anys s’ha relaxat la prevenció de la SIDA: "Ara no hi ha por: la gent jove no ha vist als seus amics morir com les generacions passades. S’han relaxat. La SIDA sembla una cosa ‘vintage’ pràcticament. Per a Dani [testimoni de 27 anys del documental] la notícia va ser un shock, perquè no hi comptava , ni prenen precaucions, és una cosa molt preocupant".
El documental ‘Las edades del SIDA’ fa un recorregut per l'epidèmia de la SIDA a través de testimonis de tres persones de diferents edats: "La SIDA ja ha afectat a 3 generacions, i depenent del moment de la infecció la repercussió és completament diferent. Des dels anys 80, que no hi havia ni un diagnòstic ni un tractament ni res, a avui, que hi ha un retrovirals fantàstics que et mantenen assimptomàtic i indetectable i et permeten fer una vida absolutament normal, aquest viatge ha estat molt llarg". Els tres protagonistes del documental tenen 56, 42 i 27 anys respectivament: 
Las edades del SIDA ha rebut el premi Boehringer Ingelheim, que reconeix la tasca dels periodistes en la divulgació dels avanços que es produeixen en el camp de la medicina i la salut.
Recupera l'entrevista (minut 45)

Més actualitat

CATALUNYA CRISTIANA

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

La trobada de Lleó XIV amb Carles III: un "moment històric" d'unió entre catòlics i anglicans

Miriam Diez, directora de l'Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, destaca la càrrega geopolítica de la pregària al Vaticà

23 octubre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Pep Gol: "Hi ha més músics que mai i poques sales on tocar"

Pep Gol

Parlem amb Pep Gol, trompeta i membre fundador de La Vella Dixieland, sobre els 45 anys de trajectòria de la mítica banda de jazz

22 octubre 2025

Redacció

POLÍTICA

Negociacions pels pressupostos: "Els governs voldran el mínim de liquiditat per complir les necessitats compromeses"

El catedràtic d’economia de la UPF, Guillem López Casasnovas, considera que ens trobem en un atzucac amb els pressupostos

22 octubre 2025

Redacció