En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Connexions quaresmals entre "transformació espiritual i corporal"

Josep Maria Martí Bonet, canonge de la Catedral de Barcelona i delegat diocesà de Patrimoni, Joan Obach, delegat de Litúrgia de l'Arquebisbat de Barcelona, i…

14 febrer 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix

Josep Maria Martí Bonet, canonge de la Catedral de Barcelona i delegat diocesà de Patrimoni, Joan Obach, delegat de Litúrgia de l'Arquebisbat de Barcelona, i David Moreno, membre fundador de l'associació Ayuno y Salud, han destacat aquest dimecres, des del programa El Mirador de l'actualitat, la connexió entre les dimensions humana i espiritual de la Quaresma amb les seves privacions, dejunis i interioritat. Obach ha comentat el sentit del primer dia d'aquest temps fort, per recordar que "la cendra, que prové de la crema dels palmons del dia de Rams de l’any anterior, ens recorda que venim de la pols i ens convertirem novament en pols". Des de la visió litúrgica, ha afegit que "aquests 40 dies es caracteritzen per una austeritat, amb la música més suau, l'absència de flors l’altar, el color morat i molta sobrietat en les lectures".
 
Martí Bonet ha destacat que la Quaresma "són 40 dies en què recordem les vivències de Jesucrist i fem dejuni i abstinència per assemblar-nos a ell, tot sintetitzat en la pregària pels altres, la caritat per convertir les privacions en solidaritat als necessitats i el mateix dejuni amb les privacions". Igualment el canonge ha assegurat que "el més important és l’actitud personal, més que no pas les normes". En aquesta línia, ha assegurat que no menjar o prescindir de la carn alguns dies "té també un sentit de sacrifici".

I per la seva banda, David Moreno ha presentat Ayuno y Salud com "una associació que fa propostes de dejuni a grups de persones per buscar els beneficis que pot tenir el fet de no menjar". En aquesta línia, ha recordat que "dejunar és una pràctica mil·lenària que fan seva diverses religions". Moreno ha destacat, a més, que "allò que passa a nivell fisiològic són comportaments que ens donen pau interior, de manera propera a l’espiritualitat". També ha recordat que "el dejuni fa que ens sentim més a prop de Déu, perquè la purificació espiritual es troba també en el dejuni del cos, cosa que repercuteix també en la salut física de la persona". I pel que fa a les metodologies, David Moreno ha dit que la seva associació fa els dejunis a base de sucs de fruites i brous vegetals, combinats amb una convivència amb el món natural.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres.

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel reforça l’informatiu matinal i manté l’aposta pel seguiment de la litúrgia amb una dedicació especial a l’Any Gaudí 

Ràdio Estel comença la temporada el 8 de setembre amb una nova graella, dissenyada per a acompanyar els oients des de primera hora del matí

3 setembre 2025

Redacció

Sense categoria

Ignasi Miranda: “El nou Sense Distància tindrà una secció sobre cristians perseguits i que viuen situacions difícils arreu del món”

Ignasi Miranda

Parlem amb Ignasi Miranda, que a partir del setembre continuarà al capdavant de l’informatiu social i religiós Sense Distància

11 agost 2025

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga: “El Matí a Ràdio Estel aposta per un format renovat que mantindrà l’essència pròxima i reflexiva”

Mercè Raga

Parlem amb Mercè Raga, que a partir del setembre es posarà al capdavant de l’informatiu El Matí a Ràdio Estel

28 juliol 2025