En directe

Fórmula Estel

consum

Consells de l'Agència Catalana del Consum per comprar amb seguretat davant el Black Friday

Albert Melià, director de l'Agència Catalana del Consum, aconsella conservar els tiquets de compra per si després s'ha de reclamar

22 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Quins són els consells de l'Agència Catalana del Consum (ACC) per comprar amb la imminència del Black Friday, aquest 24 de novembre? Ja hi ha botigues i comerços en línia que fa setmanes que habiliten ofertes amb motiu d'aquest dia!

Sigui com sigui, Albert Melià, director de l'Agència Catalana del Consum, ha recomanat en el programa La Caravana de Ràdio Estel que s'escullin comerços electrònics "segurs i de confiança, que ja coneguem o dels quals tinguem referència".

"Si accedim a una pàgina web que no hem vist mai, hem de mirar que sigui acurada, que no hi hagi traduccions mal fetes, que sigui correcta, que hi hagi les dades de contacte del venedor, una adreça física de l'empresa, que totes les condicions de pagament i enviament estiguin clares i una pista molt important és que l'adreça de la pàgina comenci per https:", ha aconsellat Melià.

"Una pista molt important per saber que una botiga 'online' és segura és que l'adreça de la pàgina web comenci per https:"

El director de l'Agència Catalana del Consum ha manifestat que no és recomanable entrar a botigues virtuals mitjançant enllaços que arribin per correu electrònic o per altres xarxes. "Cal anar directament a la pàgina", ha assegurat. Melià també ha recomanat que les pàgines web siguin de la Unió Europea, ja que hi ha una regulació que protegeix els consumidors.

Pel que fa als pagaments, el director de l'ACC ha recordat que "s'ha de desconfiar si fan pagar per transferència bancària", ja que assegura que "és un mètode menys segur".

"El pagament per transferència bancària és un mètode menys segur"

Conserva el tiquet de compra per reclamar més tard

Melià ha recomanat als consumidors que, a l'hora de comprar, sigui per internet o a la botiga física, conservin tota la informació possible per si més tard s'han de posar reclamacions. "És important conservar els justificants de compra i en el cas d'haver-la fet per internet, el correu de confirmació", ha matisat el director de l'ACC. També ha avisat que, si en el termini d'un mes l'empresa no ha donat resposta, es pot "denunciar a les oficines de consumidors".

Davant el Black Friday, l'Agència Catalana del Consum recomana comprar a webs "segures i de confiança"

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Els experts alerten de la dificultat de restringir l’accés als mòbils fins als setze anys  

restriccions dels mòbils a nens i adolescents

El president de SOS Bullying, el psicòleg Ferran Barri, i el vicedegà de Ciberseguretat del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtic de Catalunya, Xavier Rubiralta, veuen complicat que un reial decret solucioni el problema

4 desembre 2024

Redacció

JUSTÍCIA

SOCIETAT

Joan Jubany: "Amb el Santi, hi ha 0 discrepàncies que vol dir 100% de coincidència"

El germà d'Helena Jubany reclama sinceritat a tots aquells que encara no han explicat tota la veritat

2 desembre 2024

Redacció

POLÍTICA

Alfred Bosch: “La resta de candidatures ens estan festejant, però encara no hem sortit a la pista de ball” 

Foc Nou

El candidat de Foc Nou a la secretaria general s’ha mostrat molt crític amb Elisenda Alamany: “Si sortís escollida, hi hauria un conflicte d’interessos molt gros”

2 desembre 2024

Redacció