En directe

Fórmula Estel

consum

Consells de l'Agència Catalana del Consum per comprar amb seguretat davant el Black Friday

Albert Melià, director de l'Agència Catalana del Consum, aconsella conservar els tiquets de compra per si després s'ha de reclamar

22 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Quins són els consells de l'Agència Catalana del Consum (ACC) per comprar amb la imminència del Black Friday, aquest 24 de novembre? Ja hi ha botigues i comerços en línia que fa setmanes que habiliten ofertes amb motiu d'aquest dia!

Sigui com sigui, Albert Melià, director de l'Agència Catalana del Consum, ha recomanat en el programa La Caravana de Ràdio Estel que s'escullin comerços electrònics "segurs i de confiança, que ja coneguem o dels quals tinguem referència".

"Si accedim a una pàgina web que no hem vist mai, hem de mirar que sigui acurada, que no hi hagi traduccions mal fetes, que sigui correcta, que hi hagi les dades de contacte del venedor, una adreça física de l'empresa, que totes les condicions de pagament i enviament estiguin clares i una pista molt important és que l'adreça de la pàgina comenci per https:", ha aconsellat Melià.

"Una pista molt important per saber que una botiga 'online' és segura és que l'adreça de la pàgina web comenci per https:"

El director de l'Agència Catalana del Consum ha manifestat que no és recomanable entrar a botigues virtuals mitjançant enllaços que arribin per correu electrònic o per altres xarxes. "Cal anar directament a la pàgina", ha assegurat. Melià també ha recomanat que les pàgines web siguin de la Unió Europea, ja que hi ha una regulació que protegeix els consumidors.

Pel que fa als pagaments, el director de l'ACC ha recordat que "s'ha de desconfiar si fan pagar per transferència bancària", ja que assegura que "és un mètode menys segur".

"El pagament per transferència bancària és un mètode menys segur"

Conserva el tiquet de compra per reclamar més tard

Melià ha recomanat als consumidors que, a l'hora de comprar, sigui per internet o a la botiga física, conservin tota la informació possible per si més tard s'han de posar reclamacions. "És important conservar els justificants de compra i en el cas d'haver-la fet per internet, el correu de confirmació", ha matisat el director de l'ACC. També ha avisat que, si en el termini d'un mes l'empresa no ha donat resposta, es pot "denunciar a les oficines de consumidors".

Davant el Black Friday, l'Agència Catalana del Consum recomana comprar a webs "segures i de confiança"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

"‘Tauró’ va canviar l'estratègia de màrqueting de les ‘blockbusters’"

Carles Martínez, Toni Garcia Ramon i Pere Vall

Carles Martínez, Toni Garcia Ramon i Pere Vall repassen 'Tauró' i 'Retorn al Futur' en el seu 50è i 40è aniversari

15 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

Carme González, alcaldessa Piera: “Hi ha forces polítiques que aprofiten l’incendi de la mesquita per fomentar l’odi”

La batllessa insisteix que no hi ha un problema de convivència al municipi “la comunitat musulmana està molt integrada”

15 juliol 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

L'acord pel finançament singular: "No queda clar que l'Agència Tributària recapti l'IRPF ni la resta d'impostos"

El president de la Comissió d'Economia Catalana, Josep Reyner, considera l'acord "una baixada d'expectatives molt forta"

15 juliol 2025

Redacció