En directe

Sense distància

CULTURA

Creus de Sant Jordi 2015

El president de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar el 4 de maig passat la Creu de Sant Jordi a  27 personalitats i 15 entitats…

Publicat: 05/05/2015 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32

Comparteix

El president de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar el 4 de maig passat la Creu de Sant Jordi a  27 personalitats i 15 entitats que s’han destacat en el servei a Catalunya en el pla cívic i cultural.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o una entitat per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya.

El sacerdot Mn. Josep Maria Aragonès i Rebollar, prevere de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i canonge emèrit de la Catedral de Barcelona, ha estat guardonat “en reconeixement al seu compromís cívic i a una activitat espiritual exercida com a representant d’un cristianisme obert, acollidor i arrelat a Catalunya. L’activisme cultural que el distingeix ha contribuït valuosament a la dinamització del municipi de Torrelavit i del Penedès amb diverses iniciatives, moltes de les quals adreçades a infants i joves”.  

Entre les entitats, ha rebut la Creu de Sant Jordi, en forma de placa, la Comunitat de Monges Benedictines del Monestir de Sant Daniel de Girona, “en la celebració del mil·lenari d’aquest cenobi, creat a partir de la venda de l’alou de Sant Daniel a la comtessa Ermessenda i el seu espòs, el comte Ramon Borrell. La seva comunitat, l’única benedictina femenina de Catalunya que resideix en el mateix lloc on va néixer, la integren actualment set monges que tenen un ampli suport social i que promouen el paper del monestir com a referent de patrimoni i impulsor de cultura”.

La Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla, entitat vinculada a un centre sanitari creat fa 550 anys, amb orígens al segle XII, l’ha rebuda “per la seva contribució continuada a la salut i el benestar de la ciutat de Tarragona i del seu entorn. Cal destacar-ne l’atenció a les persones de qualsevol condició, incloses les més desvalgudes, i la seva capacitat d’adaptació a les vicissituds històriques i a les noves necessitats sanitàries i socials”.

El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER) ha estat guardonat “com a entitat pionera a la península Ibèrica i de referència a Europa en el seu àmbit. L’integren representants de diverses confessions que fan del diàleg interreligiós una base de convivència, de pedagogia i d’acció des de valors com la pau, l’harmonia entre les creences i la col·laboració, per contribuir a un món humanament més respectuós, culturalment més plural i socialment més inclusiu”.

Han assistit a l’acte, molt concorregut, el cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, l’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, l’arquebisbe d’Urgell, Joan Enric Vives, el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés, el bisbe de Girona, Francesc Pardo i l’abat de Montserrat, Josep Maria Soler, entre d’altres personalitats.

L'acte de lliurament de les Creus de Sant Jordi 2015 va ser retransmès en directe per Televisió de Catalunya.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Quim Benavent (Els Soviets): "Hi ha poc músic dedicant-se a la música"

Quim Benavent (Els Soviets): "Hi ha poc músic dedicant-se a la música"

Parlem amb Quim Benavent, cantant del grup Els Soviets, sobre el seu darrer disc 'Viurem com abans' ple de reversions i col·laboracions

2 novembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga, 

Oriol Francisco, 

SOCIETAT

Guillermo Infantes, periodista: "El moviment ‘Blocus’ no és un grup organitzat"

El periodista de Newtral desgrana que cada convocatòria funciona de manera independent sota el praigües de 'Blocus'

2 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,