En directe

Sense distància

RÀDIO ESTEL

Cruanyes (ANC) demana una resposta a "la repressió de l’Estat"

El vicepresident de la ANC, Josep Cruanyes, en declaracions al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, ha assegurat que “la manifestació ha de ser…

10 setembre 2019

Redacció

Comparteix
El vicepresident de la ANC, Josep Cruanyes, en declaracions al programa A Primera Hora de Ràdio Estel, ha assegurat que “la manifestació ha de ser una gran concentració de ciutadans que reafirmin la indepedència de Catalunya”. En aquest sentit, Cruanyes confia que “la manifestació no fallarà, perquè si ho fes”, diu, “es podria utilitzar en contra de l’independentisme”. Aíxí s'ha referit a la convocatòria per a aquesta Diada Nacional de Catalunya, una concentració a la tarda, a Barcelona, en què es dibuixarà un estel que s’estendrà pels carrers Tarragona, Creu Coberta i, la Gran Via i les avingudes del Paral·lel i de Maria Cristina.
Cruanyes ha explicat que l’objectiu de l’acte és la unitat de l’independentisme i reprendre la lluita contra l’Estat espanyol. Segons el vicepresident de l’ANC, després de veure ahir quin és el tarannà del poder judicial, en l’acte d’obertura de l’any judicial, “un poder que sembla el de la Inquisició”, ens hem de preparar per al que pugui venir. “No ens trobem davant d’una justícia democràtica, sinó davant de tots els mecanismes de l’Estat, que s’uneixen per lluitar contra un poble
Pel que fa a una possible resposta a la sentència del Tribunal Suprem sobre els presos politics, Cruanyes assegura que “la manifestació de la diada ha de ser l’inici de la resposta a una situació de repressió”. I, que “la resposta a la sentència s’ha de rebre en clau de país, no partidista i presa de manera conjunta". Malgrat que, ha puntualitzat Cruanyes, “moralment, no podem obeir un estat antidemocràtic que decideix decisions injustes”.
Pots escoltar l'entrevista sencera AQUÍ 

Més actualitat

Xavier Trias: "Si guanyo a Colau, una de les primeres coses que faré serà tornar a anar a dinar amb ella"

Xavier Trias, als estudis de Ràdio Estel

El candidat de Junts a l'alcaldia de Barcelona exigeix al Partit Popular que si volen parlar amb ell, primer li han de demanar perdó

26 maig 2023

Redacció

Robert Güerri: "No som davant una situació catastròfica com diu l'OMS, és només un missatge per no abaixar la guàrdia amb el coronavirus"

El doctor Robert Güerri, cap de secció de malalties infeccioses de l'Hospital del Mar

El cap de secció de malalties infeccioses de l'Hospital del Mar assegura que ara es veuen més casos de Covid-19 perquè la grip ha marxat i el coronavirus "no té aquest perfil tan estacional"

25 maig 2023

Redacció

Ernest Maragall: "Si soc alcalde de Barcelona, el consistori assumirà el lideratge que li pertoca" 

Ernest Maragall, als estudis de Ràdio Estel

El candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona ha remarcat que "hi hauria un paper actiu i no d’inhibició ni de renúncia com ara"

24 maig 2023

Redacció