En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

Comparteix
govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP s’ha mostrat molt crític amb la gestió que està fent Salvador Illa al capdavant de la Generalitat. I ho ha resumit així: “Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4”. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, el cupaire creu que el president de la Generalitat intenta acontentar tothom. “Un dels seus objectius és que no passi res sobretot per a les persones que pateixen. I que no passi res és la pitjor notícia, és a dir, que no es mogui ni canviï res”. 

“Mantenim l’esmena a la totalitat als pressupostos” 

Casadevall també ha anunciat que, de moment, el partit manté l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat. “Vam plantejar tres mesures d’emergències per veure si la realitat era la mateixa i hem vist que no”. Per al secretari general, els dos partits discrepen en qüestions clau com l’habitatge. “Estem legislant per a un 6% de població rendista, la resta no interessa. Necessitem solucions. La gent ha de decidir si pagar un lloguer o omple la nevera”. En aquest sentit, Casadevall veu molt difícil governar i buscar l’equilibri entre el benefici econòmic i el dret a l’habitatge. Per això creu que Salvador Illa “ha d’escollir”.  “L’habitatge és un dret. Fins que no ens posem això al cap, no avançarem”.

Pel que fa a la resta de propostes sobre habitatge, el cupaire no veu viable les mesures que proposen els socialistes, ja que només són “promeses. A parer seu, cal centrar-se en el que demana la gent. “Cal que s’abaixin els lloguers i s’aturin els desnonaments. No són mesures exageradament complexes d’aplicar avui dia, remarca.  

“Veig difícil un pacte d’esquerres” 

Sobre la possibilitat d’assolir un pacte d’esquerres, Casadevall veu “difícil” que es produeixi. “Això deixa lligat de mans i peus ERC i els comuns”, opina. Amb tot, creu que el partit d’Oriol Junqueras està més preocupat dels conflictes interns, en lloc de solucionar els problemes reals que afecten la ciutadania. I sobre els comuns, el cupaire opina que més enllà del pacte d’investidura d’Illa, “governen amb el PSOE a Espanya i només accepten mesures que van enrere i no, endavant”. Tot i això, Casadevall no descarta fer front comú amb els de Jéssica Albiach. Ara bé, insisteix que el seu partit ha de fer oposició. “Si no ho fem, no tendirem cap a l’esquerra que és el que necessitem”, exclama. 

Escolta l'entrevista a Non Casadevall, secretari general de la CUP

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

TEATRE

Sergi Belbel: "L'excés de tecnologia ens recorda la puresa del teatre"

Parlem amb Sergi Belbel, Roc Esquius, Antonio del Valle, Laura Pau i Ramon Godino, directors i actors de 'La Torradora', l'última estrena de la Sala Versus Glòries

31 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Creu Roja: "La joguina no és només un objecte, és una eina pedagògica molt important"

Creu Roja té l'objectiu de recollir 48.000 joguines noves per a infants i adolescents en situació vulnerable

31 desembre 2025

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

El RACC recorda que les balises no avisen el 112 ni les companyies d'assegurances

Aquest 1 de gener entren en funcionament les balises per senyalitzar i geolocalitzar els vehicles en cas d'avaries

31 desembre 2025

Redacció