En directe

El rosari

SOCIETAT

Daniel Gracia, tercer tinent d'alcalde de Badalona: "L'edifici esfondrat va passar les inspeccions tècniques fa unes setmanes"

Gracia explica a Ràdio Estel que les causes de l’accident es coneixeran aquesta setmana, un cop els tècnics municipals facin totes les revisions

7 febrer 2024

Redacció

Comparteix

Consternació per la mort de tres veïns, d'entre 30 i 50 anys, en l'esfondrament d'un edifici al carrer Canigó número 9 de Badalona. En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, el tercer tinent d'alcalde de la ciutat, Daniel Gracia, ha assegurat que l'edifici "va passar les inspeccions tècniques ara fa tres setmanes". Per tant, ara caldrà esperar a l'avaluació que en facin els tècnics municipals, un cop es pugui retirar tota la runa. "Aparentment, era un pis amb correctes condicions i per això caldrà veure què ha passat". Amb tot, ha explicat que amb tota probabilitat els veïns de l'edifici número 9 "no tornaran a casa", ja que no saben què passarà amb aquesta finca.

"Aparentment era un pis en correctes condicions"
Imatge de l'esfondrament d'un edifici a Badalona, el 6 de febrer de 2024 | ACN
Els bombers, el 6 de febrer, treballant en l'edifici a Badalona que s'ha esfondrat | ACN

Un dels casos que més preocupa a l'ajuntament és el de dos menors d'edat que han perdut la seva mare en l'accident. Ahir, el Consistori va activar tots els protocols i es va posar en contacte amb la Generalitat perquè es facin càrrec dels menors. "No tenen cap lligam amb Catalunya i, per això, ens preocupava la seva situació", ha lamentat Gracia.

Preocupació pel carrer Canigó

Gracia també ha dit que els preocupa tot el carrer Canigó, ja que tots els edificis imparells són de la mateixa promoció, de l'any 1959. "Si hi ha problemes estructurals, s'hauria d'actuar", ha afirmat Gracia.

Pel que fa als afectats, el tinent d'alcalde assegura que ho estan, psicològicament. L'ajuntament ha mostrat el suport a totes les víctimes i els han ofert acompanyament psicològic i administratiu i també suport en tots els tràmits burocràtics. El consistori ha decretat tres dies de dol a partir d'avui i aquesta tarda es farà un minut de silenci a la plaça de la Vila, com ha dit públicament l'alcalde de Badalona, Xavier García Albiol.

Entrevista a Daniel Gracia, tercer tinent d'alcalde de Badalona

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA LLEÓ

La intel·ligència artificial, epicentre de la primera encíclica de Lleó XIV

El Pontífex ha posat damunt la taula la necessitat de regular la intel·ligència artificial per no substituir l'ésser huma

15 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Roc Bernadí: "El teatre públic ha de donar més oportunitats amb càstings oberts"

Roc Bernadí

Parlem amb l'actor Roc Bernadí sobre 'Abraça’m fins que m’adormi', una peça teatral escrita per Cesc Colomina a la Sala Beckett fins el 24 de maig

15 maig 2026

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

David Pujol, l'usuari de Rodalies que reclama més de 9.000 € pels retards

El jove estudiant retreu que el servei continua fallant i no es proporciona informació als usuaris

15 maig 2026

Redacció