En directe

El Matí a Ràdio Estel

FÓRMULA ESTEL

Daniel Ruiz-Trillo: "La llengua no és només un seguit de normes gramaticals. Serveix per gaudir i fer gaudir"

El llenguatge verbal, a més a més de servir per a comunicar-nos, ens ofereix també una cara més divertida: la possibilitat de jugar amb els…

3 novembre 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
El llenguatge verbal, a més a més de servir per a comunicar-nos, ens ofereix també una cara més divertida: la possibilitat de jugar amb els mots. Aquest dijous a la primera hora de la Fórmula Estel hem parlat amb Daniel Ruiz-Trillo, professor de català, escriptor i blocaire, que ens ha explicat perquè ens agraden els jocs de paraules: “Des de ben petits sempre hem jugat amb el llenguatge, amb les paraules, els embarbussaments, els acudits, els refranys… La llengua no és només un seguit de normes gramaticals. La llengua serveix per gaudir i fer gaudir, per riure, per somriure, i crec que és un vehicle per ser feliços també, i fer feliços als altres”.
L’escriptor Daniel Ruiz-Trillo demostra com es pot experimentar amb la literatura en el seu llibre: Vint-i-cua: vint-i-dos contes cap-i-cua. I ens posa alguns exemples:
- Un palíndrom és un capicua: una paraula, frase o el que sigui que es pot llegir tant de dreta a esquerra com d’esquerra a dreta, com Catala a l’atac; en anglès, race car; en francès, rêver (somiar).
- Un anagrama és agafar dues paraules, amb les mateixes lletres però canviades d’ordre, per exemple “Una amanida animada”.
Les paraules ens ofereixen possibilitats infinites de jugar i crear espais d’habilitat i malabarismes. Daniel Ruiz-Trillo convida a tothom a crear, a jugar amb les paraules, i ens ha dedicat aquest capicua: “Jo us faig un regal. Sempre es diu ‘Let’s’ en anglès, que és ‘Fem’: Let’s play, let’s go… Let’s Estel: Fem RàdioEstel. És un paníndrom que anima a tothom a venir, a escoltar i a compartir RàdioEstel”
Trobareu més idees de jocs de paraules i informació sobre Daniel Ruiz-Trillo al bloc “versos.cat”. 
Escolta l'entrevista (minut 44)

Més actualitat

INTERNACIONAL

Amnistia Internacional denuncia que el Consell Europeu està "tombant cap a postulats perillosos"

Dani Vilaró, portaveu d'Amnistia Internacional a Catalunya, assegura que cal complir el sistema d'asil a persones vulnerables

11 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Núria Cadenes: "Existeix la maldat, però també la bondat"

Núria Cadenes

Parlem amb la periodista i escriptora Núria Cadenes sobre la seva darrera novel·la 'Qui salva una vida'

11 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Josep Ollé confia que el 'Te Deum' tingui recorregut en l'àmbit litúrgic i de concerts

El compositor detalla la peça que va tancar l'acte de cloenda del Mil·lenari de Montserrat

11 desembre 2025

Redacció