En directe

Fórmula Estel

FÓRMULA ESTEL

Daniel Ruiz-Trillo: "La llengua no és només un seguit de normes gramaticals. Serveix per gaudir i fer gaudir"

El llenguatge verbal, a més a més de servir per a comunicar-nos, ens ofereix també una cara més divertida: la possibilitat de jugar amb els…

3 novembre 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
El llenguatge verbal, a més a més de servir per a comunicar-nos, ens ofereix també una cara més divertida: la possibilitat de jugar amb els mots. Aquest dijous a la primera hora de la Fórmula Estel hem parlat amb Daniel Ruiz-Trillo, professor de català, escriptor i blocaire, que ens ha explicat perquè ens agraden els jocs de paraules: “Des de ben petits sempre hem jugat amb el llenguatge, amb les paraules, els embarbussaments, els acudits, els refranys… La llengua no és només un seguit de normes gramaticals. La llengua serveix per gaudir i fer gaudir, per riure, per somriure, i crec que és un vehicle per ser feliços també, i fer feliços als altres”.
L’escriptor Daniel Ruiz-Trillo demostra com es pot experimentar amb la literatura en el seu llibre: Vint-i-cua: vint-i-dos contes cap-i-cua. I ens posa alguns exemples:
- Un palíndrom és un capicua: una paraula, frase o el que sigui que es pot llegir tant de dreta a esquerra com d’esquerra a dreta, com Catala a l’atac; en anglès, race car; en francès, rêver (somiar).
- Un anagrama és agafar dues paraules, amb les mateixes lletres però canviades d’ordre, per exemple “Una amanida animada”.
Les paraules ens ofereixen possibilitats infinites de jugar i crear espais d’habilitat i malabarismes. Daniel Ruiz-Trillo convida a tothom a crear, a jugar amb les paraules, i ens ha dedicat aquest capicua: “Jo us faig un regal. Sempre es diu ‘Let’s’ en anglès, que és ‘Fem’: Let’s play, let’s go… Let’s Estel: Fem RàdioEstel. És un paníndrom que anima a tothom a venir, a escoltar i a compartir RàdioEstel”
Trobareu més idees de jocs de paraules i informació sobre Daniel Ruiz-Trillo al bloc “versos.cat”. 
Escolta l'entrevista (minut 44)

Més actualitat

ACTUALITAT

EGM

RÀDIO ESTEL

Sense categoria

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 16.000 oients diaris

EGM Ràdio Estel

Ràdio Estel puja 3.000 oients respecte l'onada de l'any anterior, segons l'EGM

22 abril 2025

Redacció

PAPA FRANCESC

Armand Puig: "Ha estat un papa del futur"

Armand Puig i el papa Francesc

El president de l'agència de la Santa Seu per la qualitat a les Universitats i Facultats Eclesiàstiques creu que la sortida del papa Francesc al carrer diumenge de Pasqua "tenia un aire de comiat"

22 abril 2025

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA MÓN

Mor el Papa Francesc: el llegat del primer pontífex procedent del continent americà

Mor el Papa Francesc

Més d'una dècada de pontificat, amb prop de mig centenar de viatges fora d'Itàlia, quatre encícliques, desenes d'exhortacions, la proximitat i grans reformes, són el seu principal llegat

21 abril 2025

Redacció