En directe

El Matí a Ràdio Estel

AUDIOS

GASTRONOMIA

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli: "No conec cap revolució que sigui gratuïta"

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli, escriu 'Confessions d'un sommelier', una vegada superada la seva addició a l'alcohol i les drogues

5 juliol 2024

Redacció

Comparteix

David Seijas, sommelier durant 12 anys del restaurant El Bulli, explica com va superar la seva addicció a l'alcohol i les drogues. Com ho fa una persona en continuo contacte amb l'alcohol per la seva feina? Com ho fa algú que és part d'un equip d'èxit on tot se celebra? "No conec cap revolució que sigui gratuïta", assegura Seijas en una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel. Ha escrit 'Confessions d'un sommelier', publicat per ARA llibres, cosa que ha suposat "molts plors" i "una teràpia".

David Seijas, sumiller durant 12 anys del restaurant El Bulli, ha escrit 'Confessions d'un sommelier' | RÀDIO ESTEL
David Seijas, sommelier durant 12 anys del restaurant El Bulli, ha escrit 'Confessions d'un sommelier' | RÀDIO ESTEL

Seijas reconeix que tothom que ha format part d'una revolució, i l'equip d'El Bulli en va provocar una a la gastronomia, ha patit d'alguna o una altra manera. En part, pels horaris de l'hostaleria. "És més fàcil caure en l'alcohol i les drogues si surts de treballar a la nit. El sommelier Ferran Centelles, amic meu, havia de menjar uns 'callos' a les tres de la matinada. Jo, bevia...". Seijas, al principi de la seva recuperació, quan es va adonar que tenia un problema, va arribar a odiar tot el que envoltava El Bulli. Però ara guarda "un molt bon record" d'una època on va fer amics. Posa d'exemple el mateix Centelles, que "ha vist tant el doctor Seijas com míster Wine"."No canviaria ni una compa del que ha passat".

"És més fàcil caure en l'alcohol i les drogues amb els horaris que té l'hostaleria"

El guitarrista de Red Hot Chilly Peppers, John Frusciante, va ser l'exemple que el sommelier i ara també enòleg necessitava per superar la seva addicció. "Frusciante es va enfrontar a tocar en directe amb els seus companys estant sobri després d'haver tingut una gran addició a l'heroïna. Jo el vaig veure i vaig pensar que faria el mateix amb el món del vi". "Hi continuaré vinculat, però no des d'una mirada malalta" - va pensar. "Jo hauré guanyat a l'alcohol".

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli: "No conec cap revolució que sigui gratuïta"

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Vicenç Villatoro: "La literatura narrativa està molt mal dotada per donar solucions"

Vicenç Villatoro

Parlem amb l'escriptor i periodista Vicenç Villatoro sobre 'Polonesa', la seva nova novel·la

17 setembre 2025

Redacció

MOBILITAT

Élite Taxi assegura que la nova Llei del taxi és una "transformació" de les VTC

Manifestació d''Élite Taxi'

El portaveu d'Élite Taxi, Olivier Contel, diu que els vehicles VTC podran seguir treballant si reconverteixen la seva modalitat

17 setembre 2025

Redacció