En directe

Cocodril Club

AUDIOS

GASTRONOMIA

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli: "No conec cap revolució que sigui gratuïta"

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli, escriu 'Confessions d'un sommelier', una vegada superada la seva addició a l'alcohol i les drogues

Publicat: 05/07/2024 13:17 Actualitzat: 18/01/2026 21:47 per Redacció

Comparteix

David Seijas, sommelier durant 12 anys del restaurant El Bulli, explica com va superar la seva addicció a l'alcohol i les drogues. Com ho fa una persona en continuo contacte amb l'alcohol per la seva feina? Com ho fa algú que és part d'un equip d'èxit on tot se celebra? "No conec cap revolució que sigui gratuïta", assegura Seijas en una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel. Ha escrit 'Confessions d'un sommelier', publicat per ARA llibres, cosa que ha suposat "molts plors" i "una teràpia".

David Seijas, sumiller durant 12 anys del restaurant El Bulli, ha escrit 'Confessions d'un sommelier' | RÀDIO ESTEL
David Seijas, sommelier durant 12 anys del restaurant El Bulli, ha escrit 'Confessions d'un sommelier' | RÀDIO ESTEL

Seijas reconeix que tothom que ha format part d'una revolució, i l'equip d'El Bulli en va provocar una a la gastronomia, ha patit d'alguna o una altra manera. En part, pels horaris de l'hostaleria. "És més fàcil caure en l'alcohol i les drogues si surts de treballar a la nit. El sommelier Ferran Centelles, amic meu, havia de menjar uns 'callos' a les tres de la matinada. Jo, bevia...". Seijas, al principi de la seva recuperació, quan es va adonar que tenia un problema, va arribar a odiar tot el que envoltava El Bulli. Però ara guarda "un molt bon record" d'una època on va fer amics. Posa d'exemple el mateix Centelles, que "ha vist tant el doctor Seijas com míster Wine"."No canviaria ni una compa del que ha passat".

"És més fàcil caure en l'alcohol i les drogues amb els horaris que té l'hostaleria"

El guitarrista de Red Hot Chilly Peppers, John Frusciante, va ser l'exemple que el sommelier i ara també enòleg necessitava per superar la seva addicció. "Frusciante es va enfrontar a tocar en directe amb els seus companys estant sobri després d'haver tingut una gran addició a l'heroïna. Jo el vaig veure i vaig pensar que faria el mateix amb el món del vi". "Hi continuaré vinculat, però no des d'una mirada malalta" - va pensar. "Jo hauré guanyat a l'alcohol".

David Seijas, sommelier 12 anys d'El Bulli: "No conec cap revolució que sigui gratuïta"

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga