En directe

Cocodril Club

CULTURA

Del 21 al 24 de juliol, Festa del Renaixement de Tortosa, amb 60 espectacles diaris i 3.000 ciutadans vestits d'època

L’esplendor d’una ciutat del segle XVI. Una festa popular que engresca més de 3.000 ciutadans vestits d’època i 60 espectacles diaris, amb més de 500…

20 juliol 2016

Mercè Raga

Comparteix
L’esplendor d’una ciutat del segle XVI. Una festa popular que engresca més de 3.000 ciutadans vestits d’època i 60 espectacles diaris, amb més de 500 actors, que ens transporten a la Tortosa de fa 500 anys. Domingo Tomàs, regidor de Serveis i Festes de l’Ajuntament de Tortosa, ha explicat a Ràdio Estel que “la ciutat s’omple de colors” i es vesteix de gala per reviure aquella època artística i d’extensió cultural.  Entre les novetats de cada any, segons Tomàs, s’ha treballat “per oferir una permanent proposta, per part dels organitzadors, que consisteix a  jugar amb la gent mitjançant el trànsit per diferents espais de la ciutat, i també per nous emplaçaments de Tortosa”
“La festa del renaixement, més enllà dels seus actes propis, no deixa de veure allò que passa al voltant del segle XVI al món, alhora que intenta fer-se'n ressò en aquesta gran festa històrica”, ha dit el regidor de festes de l’Ajuntament de Tortosa. Els actes propis de la festa són un dels grans potencials. Són escenificacions amb tota la solemnitat i la pompa que l’ocasió requereix, ja que cada moviment i cada acció forma part d’un elaborat guió on no es deixa res per a la improvisació. 
Segons ha dit Tomàs, “Tortosa s’ha convertit en un punt de referència quant a model d’esdeveniments d’aquesta mena”. La festa també compta amb unes jornades gastronòmiques de la Cuina del Renaixement als restaurants de Tortosa i durant els dies de Festa. A més, aquesta festivitat té un gran component de participació dels més petits de la casa. “La festa del renaixement es com un gran parc temàtic”, ha comentat també el regidor.  La festa del Renaixement té lloc a Tortosa del 21 al 24 de juliol.

Més actualitat

POLÍTICA

Antoni Bayona defensa que la llei d'amnistia "es pot emparar en la Constitució" tot i que "és un text rígid que és víctima de si mateix"

Imatge de la Constitució Espanyola

L'exlletrat del Parlament que es va posicionar en contra del referèndum l'any 2017, avala la consulta pactada entre Junts i el PSOE

6 desembre 2023

Redacció

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció