En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

SOCIETAT

Arrels Fundació critica que s’hagi desallotjat els sensellar de l’Aeroport sense oferir-los una alternativa residencial  

En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, la directora d’Arrels Beatriz Fernández, diu que l’única sortida que se’ls ha donat és dormir fora de les instal·lacions.

26 febrer 2025

Redacció

Comparteix

Aquesta matinada un dispositiu especial dels Mossos d’Esquadra, reclamat des de fa temps per Aena, ha desallotjat un centenar de persones sense llar de l'aeroport del Prat. Una actuació que arriba cinc dies abans que comenci una nova edició del Mobile World Congress, on la majoria dels congressistes arriben amb avió a Barcelona.   

Per a la Fundació Arrels, entitat que des de fa dècades treballa amb persones que viuen al carrer, aquest dispositiu "està fora de lloc" i és un "despropòsit" perquè no s’han ofert alternatives residencials a aquests sensellar. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, la directora d’Arrels Beatriz Fernández, ha explicat que des de fa anys hi ha un conveni entre administracions i l’aeroport per intervenir socialment aquestes persones que no tenen casa i aprofiten l’aixopluc de les instal·lacions per passar la nit, però que el conveni fa temps que està pendent de renovar i l’actuació d’aquesta matinada "demostra que encara no s’ha signat". A més, ha lamentat que a molts sense llar se’ls hagi deixat sense un sostre aquesta nit i ha criticat que "l’única alternativa que se’ls ha ofert és dormir fora de les instal·lacions".  En aquest sentit, Beatriz Fernández, diu que "hi ha d’haver una implicació de totes les administracions, amb la Generalitat tenint un paper proactiu, perquè totes les actuacions de desallotjament ofereixin una alternativa residencial".     

Tot i que en el dispositiu hi ha participat un tècnic dels serveis socials de l’Ajuntament del Prat de Llobregat, des del govern municipal indiquen que "l’atenció a les persones en aquesta situació a una infraestructura de país com l’aeroport correspon a la Generalitat". Arrels Fundació disposa de diversos centres per donar aixopluc i oferir servei de dutxa i menjador a aquestes persones, però detallen que a hores d’ara cap dels expulsats del Prat ha demanat els serveis tot i que poden fer-ho al llarg del dia.   

Escolta l'entrevista amb Beatriz Fernández, directora de Fundació Arrels

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ona Llibres: baula de la literatura catalana des del franquisme

Ona Llibres / Pepe Encinas

Parlem amb l'escriptora i directora de la llibreria, Iolanda Batallé, sobre els orígens del projecte i els sis anys a l'espai de Pau Claris

3 juliol 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

El 'gir catòlic' juvenil: més pronunciat en homes que en dones

El sociòleg i expert en processos de secularització, Rafael Ruiz Andrés, exposa que les dones canalitzen l'espiritualitat fora de les religions

3 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció