En directe

Vespres

RÀDIO ESTEL

Dessirée Garcia (Càritas): "La reforma laboral ha agreujat la precarietat"

Vota a l’Enquesta d’aquestasetmana: Participaràs de les mobilitzacions de l'1 de Maig? Dijous, per cloure la setmana, hem rebut a Dessirée Garcia, responsable de formació…

30 abril 2015

Redacció

Comparteix

Vota a l’Enquesta d’aquestasetmana: Participaràs de les mobilitzacions de l'1 de Maig?

Dijous, per cloure la setmana, hem rebut a Dessirée Garcia, responsable de formació i inserció sociolaboral de Càritas, que ha sintetitzat: "Si t'ho hagués de resumir en una paraula, la reforma laboral agreuja la precarietat".

Càritas, ha narrat Garcia, "porta a l'ADN acompanyar a les persones", amb casos de "persones que la societat considera cròniques, i que amb un acompanyament, un itinerari laboral, poden tornar a tenir feina. Hi ha persones que es senten fins i tot malament", com aturats que han deixat de buscar feina.

Sobre la pèrdua de convenis col·lectius, Dessirée ha apuntat: "Negociar de tu a tu amb l'empresari és necessari", i que no es progressa "si només hi ha èxit per una part"

Dimecres hem parlat amb José Adelantado, professor de Sociologia de la UAB, que veu la situació laboral "muy complicada, muy difícil, me atrevería a decir que es mala. No por la tasa de desempleo, sino por la mala calidad del empleo".

"La Reforma Laboral del Partit Popular es sumamente negativa. El perjuicio para los trabajadores es la pérdida de la centralización de la negociación colectiva. Si todas las personas de un sector tenía un convenio de toda España, se está descentralizando, y se están haciendo contratos individualizados, eso se traduce en una pérdida de salarios a medio plazo", afirmava Adelantado.

La situació "és altament preocupant", exposava el catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona, sobretot arran de la modificació laboral: "Afecta a los derechos de los trabajadores: tenemos una enorme polarización del mercado de trabajo. No solo el derecho a huelga, sino a la protección social (desempleo, pensiones...). En estas condiciones a medio y largo plazo los trabajadores se quedan sin una enorme protección"


Dimarts ha intervingut l’advocat RicardoMorante. “Els tribunals continuen reformant la Reforma [Laboral]”, i ha afegit:“Jo crec que és pitjor la inseguretat jurídica que es donen a les dues parts”,és a dir, als treballadors i a l’empresa.

La reforma laboral ha introduït,entre d’altres novetats, que la previsió de pèrdues sigui raó per acomiadar, ique ara les indemnitzacions siguin de 33 per any treballat, quan abans eren 45dies. “Ara, si no hi ha un acord, l’empresari pot tirar endavant la sevadecisió“, ha advertit Morante

El titular del Col·legi d’Advocatsha observat també: “El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya és un delstribunals més progressistes en quant a la incorporació de la reforma laboral”, i harecordat que l’atur de Catalunya “no està tan malament com altres llocs, com Andalusiao Canàries”.

Més actualitat

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Descobert el recorregut que farà Lleó XIV amb el papamòbil a Barcelona i Montserrat

Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana desplegaran més de sis mil agents per la visita de Pontífex

28 maig 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Laura García Alonso, Alba Sáez i Álex Brandemull: “L’esport és meravellós per tractar malalties mentals”

Laura García Alonso, Alba Sáez i Álex Brandemull

Parlem amb la directora Laura García Alonso i els actors Alba Sáez i Álex Brandemull sobre 'Corredora', el Premi ESCAC a Millor Òpera Prima

28 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Rambalaya: “El millor de no omplir estadis és que ningú espera res de tu”

RAMBALAYA_058bn

Parlem amb els músics Anton Jarl i Matías Míguez del grup Rambalaya sobre el seu nou disc 'Siete', per primera vegada íntegrament en castellà

28 maig 2026

Redacció