En directe

Matines

ESGLÉSIA ESPANYA

Detinguts tres sacerdots i un seglar a Granada acusats d'abusos sexuals

Tres sacerdots i un seglar han estat detinguts a Granada en el marc de la investigació sobre presumptes abusos sexuals comesos contra almenys un menor.…

25 novembre 2014

Redacció

Comparteix

Tres sacerdots i un seglar han estat detinguts a Granada en el marc de la investigació sobre presumptes abusos sexuals comesos contra almenys un menor. Els arrestos s'han produït després que la Policia Nacional de Granada acabés aquest cap de setmana la primera ronda de declaracions de testimonis dels presumptes abusos.

El subdelegat del Govern a Granada, Santiago Pérez, ha assenyalat que es tracta d’un cas força complicat i que la Policia està treballant d’una manera "molt detallada". "Estem en un Estat de Dret" i la investigació ha de ser "exhaustiva" per disposar de les proves necessàries. 

La investigació judicial va començar al mes d'octubre a partir de la denúncia que va interposar davant de la Fiscalia Daniel, un adolescent que ara té 24 anys i que a l'agost havia escrit personalment al papa Francesc explicant el seu calvari. El mateix Sant Pare, que va trucar per telèfon al jove, va ser qui va animar Daniel a denunciar els fets davant de la justícia.

Les detencions es van portar a terme el dilluns 24 de novembre a primera hora del matí, ordenades pel titular del Jutjat número 4 de Granada. Està previst que la policia prengui avui declaració als detinguts i aprofitarà el termini de 72 hores abans de posar-los a disposició judicial. Els investigadors esperen ampliar l'atestat amb el testimoni de més víctimes.

Més actualitat

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Eduard Suárez: “Ens enerva que les institucions diguin que el feixisme no està organitzat” 

agressió racista a Molins de Rei

El portaveu de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de Molins de Rei condemna l’atac a dos menors d’edat a crits de ‘moros de merda’ 

6 febrer 2025

Redacció