En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Dia de pregària i dejuni pel sacerdot assassinat

Com a reposta a l’assassinat del P. Jacques Hamel, els bisbes de França han convocat un dia de pregària i dejuni el proper divendres 29…

Publicat: 27/07/2016 13:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

Com a reposta a l’assassinat del P. Jacques Hamel, els bisbes de França han convocat un dia de pregària i dejuni el proper divendres 29 de juliol.

 L’arquebisbe de Marsella i president de la Conferència Episcopal Francesa, Mons. Georges Pontier, ha convidat “tots els catòlics de França a una jornada de dejuni i pregària pel nostre país i per la pau arreu del món. Aquí a Cracòvia amb tots els bisbes francesos presents, convido els joves de les nostres diòcesis i dels nostres moviments a viure el Via Crucis amb el papa Francesc amb aquesta intenció”.

 El prelat ha destacat que “nosaltres seguim Crist en la seva victòria sobre l’odi, la venjaça i la mort. Ell és la nostra llum i esperança”.

Segons el secretari general de la Conferència Episcopal Francesa, Mons. Olivier Ribadeau, “el que va passar a França ha passat en altres països i en realitat veiem cristians que moren i entreguen la vida defensant la seva fe”. I ha afegit: “Moren perquè són objectes de l’odi i això ens dóna una motivació addicional per viure la fraternitat a la qual som cridats”.

 Per a Mons. Ribadeau, el sacerdot “és un símbol de pau” i el P. Hamel era “un sacerdot ancià amb més de 50 anys com a prevere a França”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

TELEVISIÓ

Carlos Chamarro: «M'agradaria molt treballar a Barcelona»

L'actor català des de fa sis temporadas a 'La que se avecina', repassa la seva trajectòria professional a 'Amb Llum Pròpia 2.0', amb Eduard Buil, recorda l'èxit de 'Camera Café' i parla de la seva vida actual entre Madrid, el teatre i la família.

6 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,