En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Dia de pregària i dejuni pel sacerdot assassinat

Com a reposta a l’assassinat del P. Jacques Hamel, els bisbes de França han convocat un dia de pregària i dejuni el proper divendres 29…

Publicat: 27/07/2016 13:30 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

Com a reposta a l’assassinat del P. Jacques Hamel, els bisbes de França han convocat un dia de pregària i dejuni el proper divendres 29 de juliol.

 L’arquebisbe de Marsella i president de la Conferència Episcopal Francesa, Mons. Georges Pontier, ha convidat “tots els catòlics de França a una jornada de dejuni i pregària pel nostre país i per la pau arreu del món. Aquí a Cracòvia amb tots els bisbes francesos presents, convido els joves de les nostres diòcesis i dels nostres moviments a viure el Via Crucis amb el papa Francesc amb aquesta intenció”.

 El prelat ha destacat que “nosaltres seguim Crist en la seva victòria sobre l’odi, la venjaça i la mort. Ell és la nostra llum i esperança”.

Segons el secretari general de la Conferència Episcopal Francesa, Mons. Olivier Ribadeau, “el que va passar a França ha passat en altres països i en realitat veiem cristians que moren i entreguen la vida defensant la seva fe”. I ha afegit: “Moren perquè són objectes de l’odi i això ens dóna una motivació addicional per viure la fraternitat a la qual som cridats”.

 Per a Mons. Ribadeau, el sacerdot “és un símbol de pau” i el P. Hamel era “un sacerdot ancià amb més de 50 anys com a prevere a França”.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté,