En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

Dia Internacional de la Dona: pengem el davantal

L’arribada del 8 de març suposa cada any lacelebració del Dia Internacional de la Dona, una jornada que ens recorda que undia com avui de…

8 març 2018

Macià Grau

Comparteix

L’arribada del 8 de març suposa cada any lacelebració del Dia Internacional de la Dona, una jornada que ens recorda que undia com avui de l’any 1908 van morir 129 dones cremades en una fàbrica de NovaYork. El motiu de la seva mort no va ser altre que la lluita per reclamar unescondicions de treball més humanes, i avui 110 anys després encara hi ha moltesdiscriminacions que s’han d’esborrar definitivament.   

A aquesta lluita s’hi ha sumat un any més laPastoral Obrera, que ha manifestat la seva solidaritat amb les dones quepateixen injustícia i ha mostrat el seu compromís a través d’un comunicatinformatiu i reivindicatiu.

Aquest8 de març sumem-nos a la vaga feminista

Una de les particularitats de la Jornadad’enguany és la convocatòria d’una vaga feminista. És per això que la Pastoral,en el seu manifest, convida a tothom a sumar-se a aquesta iniciativa i explicacom fer-la visible al nostre entorn.

A nivell laboral hi ha convocada una aturadade dues hores, que com va dir Èrika Fabregat, secretària de la Delegació de laPastoral Obrera de Barcelona, són les dues hores de més que treballen les dones.D’altra banda, per la vaga de cures, consum i activitat estudiantil la Pastoralens anima a organitzar-nos perquè sigui una veritable vaga, o en el cas que nosigui possible, la fem visible amb gestos simbòlics com penjar un davantal a lafinestra o al balcó de casa.

En el seu comunicat la Pastoral també ensajuda a reflexionar sobre la realitat que viuen moltes dones treballadores, iens aporta xifres reals de la desigualtat de gèneres al món laboral i a lesfeines domèstiques. Una de les dades que significa més aquesta diferència ésque les dones dediquen dues hores més diàries a les tasques de la llar que elshomes.

Des de CatalunyaCristiana ens solidaritzem amb les dones que pateixen injustícia, en un diaque ha de servir per recordar-nos que tots som éssers dignes i ningú no ha dequedar per sota de ningú. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Dani de la Torre: "El nostre objectiu és donar veu a qui no la té en altres espais"

Dani de la Torre

Parlem amb el gerent de Teatres del Farró, Dani de la Orden, sobre la supervivència del teatre de proximitat

14 gener 2026

Redacció

SANITAT

SOCIETAT

"Els metges de la sanitat concertada catalana treballen 200 hores anuals més que els d'altres comunitats"

Metges de Catalunya reprova que són els únics treballadors de l'Estat que es veuen obligats a fer jornades d'atenció a la ciutadania de 24 hores continuades

14 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Giovanni Ghizzani: "Veig molta gent animada en invertir en cultura"

El pianista italià ofereix aquest dimecres un concert de jazz al Teatre de Sarrià

13 gener 2026

Redacció