En directe

Fórmula Estel

SANITAT

SOCIETAT

Dia Mundial de la Sida: "Estem començant a controlar aquesta infecció que durant 40 anys ha estat terrible"

Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l'Hospital del Mar, valida les mesures que s'estant fent per controlar la malaltia

Publicat: 01/12/2025 13:52 Actualitzat: 18/01/2026 20:43 per Redacció

Comparteix

"Estem començant a controlar aquesta infecció que durant 40 anys ha estat terrible". Aquest és el diagnòstic que fa sobre la sida Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l'Hospital del Mar, de la qual se celebra el dia mundial l'1 de desembre. Tot i això, assegura que encara queda feina per fer.

En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, ha detallat l'objectiu de tenir un 95% dels infectats coneixedors de la malaltia, un 95% d'aquests amb tractament i un 95% d'aquests darrers amb la infecció controlada. "Aconseguir aquests objectius i mantenir-los de manera constant, significaria a un llarg termini arribar a controlar i idealment a disminuir la infecció i molt futur a desaparèixer", ha manifestat.

Alhora, Güerri ha reiterat que és una malaltia a la qual "tots podem estar exposats i culpabilitzar algú és una lluita de tots i no és acceptable".

Recupera l'entrevista

Entrevista a Robert Güerri

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga