En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

política

Diana Riba posa el finançament singular i el referèndum com a condicions al PSC per investir Illa 

La candidata d’ERC a les eleccions europees del 9 de juny avisa al PSC: "Si no es compleixen aquestes dues condicions, no cal ni que ens truquin".

3 juny 2024

Redaccció

Comparteix

La candidata d’ERC a les eleccions europees del 9 de juny, Diana Riba, manté que ERC continua exigint al PSC el finançament singular i una via marcada per exercir el dret a l’autodeterminació a canvi d’investir Salvador Illa com a president de la Generalitat. L'eurodiputada republicana s'ha referit, sobretot, cap al líder del PSC i també cap al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel: “Si no es compleixen aquestes dues condicions, no cal ni que ens truquin”, ha advertit.

L'eurodiputada d'ERC Diana Riba, al Parlament Europeu

"L’amnistia s’ha d’implantar al més aviat possible"

En clau pròpiament europea, Diana Riba confia que l’amnistia "s’implementi al més aviat possible". La candidata dels republicans ha respost a les declaracions d’Alberto Núñez Feijóo que durant les últimes hores ha dit que la Unió Europea frenaria l’amnistia. "Les lleis d’amnistia no són il·legals a Europa. Se n’han aprovat moltíssimes i ara també s’ha aprovat al Congrés, per tant, és completament legal". 

Pel que fa a l’oficialitat del català a Europa, Riba confia que durant la pròxima legislatura el català, l’euskera i el gallec siguin reconeguts. 

“Esperem que els socialistes siguin forts en els consells d’estats membres i apliquin la força diplomàtica”, remarca. 

Suport d'ERC a les mobilitzacions dels pagesos

L'eurodiputada Diana Riba ha mostrat el suport explícit d’ERC a la pagesia. Avui el col·lectiu està tallant els passos fronterers entre Espanya i França.  

“Sempre hem votat en contra de l’acord del lliure comerç, que fa que la competència sigui deslleial als nostres productors”.  

Per tot plegat, els republicans demanen que es revisin aquests acords perquè no hi hagi competència deslleial.  

“Que no puguin vendre’s a la mateixa Unió Europea i també hi hagi un observatori de preus per marcar uns mínims de compra a la Unió”. Cal que els agricultors deixin de sobreviure i puguin viure”. 

Entrevisat a la candidata d'ERC a les eleccions europees del 9 de juny, Diana Riba,

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Joan Carreras: "Si ens preguntem si tenim temps sempre estem amb l'angoixa de si no en tenim"

Joan Carreras

Entrevista als actos Marta Marco i Joan Carreras.

7 maig 2025

POLÍTICA

Sense categoria

SOCIETAT

Aina Vidal: "Estic convençuda que tothom parla amb Puigdemont"

Aina Vidal

La portaveu dels comuns al Congrés ho ha manifestat a El Matí a Ràdio Estel, l’endemà que Junts hagi dit que no donarà suport a la reducció de la jornada laboral

7 maig 2025

Redacció

ACTUALITAT

RELIGIÓ

VATICÀ

Daniel Arasa: "Etiquetar els cardenals en conservadors o progressistes és injust"

Vaticà

Entrevista al degà de la Facultat de comunicació de la Universitat de la Santa Creu a Roma, Daniel Arasa

7 maig 2025