En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

Diana Riba: "És immoral" fer servir un cas d'assetjament sexual "per fer mal a Junqueras" 

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim creu que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”

12 desembre 2024

Redacció

Comparteix
congrés d'ERC

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim, Diana Riba, lamenta que s’estigui fent servir qualsevol fita per fer mal a Oriol Junqueras. Riba es refereix a la informació que apunta que l’expresident no va activar els protocols en un cas d’assetjament sexual al departament d’Exteriors. “És una maniobra immoral per fer veure que ell tenia tota la responsabilitat”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha deixat clar que Junqueras va activar tots els protocols “i si no va activar els de la Generalitat perquè no podia”. Amb tot, creu que s’estan fent campanyes contra els líders polítics del partit “per destrossar el múscul intern d’ERC”, davant del congrés d'Esquerra Republicana. Sobre els protocols del partit ha admès “que són millorables”, però també ha dit que “s’ha avançat” en aquesta qüestió i el partit té persones de referència perquè es puguin millorar. Ara bé, insisteix que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”. 

“Junqueras és l’únic que no serà candidat a president de la Generalitat” 

Preguntada per la separació de les figures de president del partit i candidat a la Generalitat per evitar estructures B, Riba recorda que en cas d’eleccions, Junqueras no podria presentar-se perquè està inhabilitat fins al 2031. “Si algú té por d’això, que voti Militància Decidim”. Riba també ha insistit que la majoria de les persones que formen la candidatura no tenen doble càrrec. “Això no ho poden dir la resta de llistes”, recorda. Sobre la decisió que Foc Nou no doni suport a cap de les dues candidatures, Riba assegura que ho respecta. “Així ho han decidit en assemblea”. Ara bé, també assegura que a partir de dilluns tots deixaran enrere les candidatures i seran només Esquerra Republicana. Per això, creu que han treballat plegats per al partit. 

Escolta l'entrevista a Diana Ribas, eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Astrid Rousse: "No has de ser melòman per gaudir de l'In-Edit"

Astrid Rousse

Parlem amb Astrid Rousse, directora executiva del festival In-Edit, sobre la seva 23a edició celebrada als Mooby Aribau

31 octubre 2025

Redacció

SOCIETAT

El món de les pocions i les begudes remeieres, amb el Fra Valentí Serra

L'arxiver caputxí divulgador del patrimoni cultural presenta el seu nou llibre 'Begudes pairals i conventuals'

31 octubre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Carola Ortiz: "L'art és dels pocs elements que queden de transformació interior"

Carola Ortiz

Parlem amb la cantant i clarinetista Carola Ortiz sobre 'Enllà', el seu cinquè disc creat amb el poeta Dario Olaortua

30 octubre 2025

Redacció