En directe

La veu dels animals

POLÍTICA

Diana Riba: "És immoral" fer servir un cas d'assetjament sexual "per fer mal a Junqueras" 

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim creu que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”

Publicat: 12/12/2024 10:42 Actualitzat: 18/01/2026 21:37 per Redacció

Comparteix
congrés d'ERC

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim, Diana Riba, lamenta que s’estigui fent servir qualsevol fita per fer mal a Oriol Junqueras. Riba es refereix a la informació que apunta que l’expresident no va activar els protocols en un cas d’assetjament sexual al departament d’Exteriors. “És una maniobra immoral per fer veure que ell tenia tota la responsabilitat”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha deixat clar que Junqueras va activar tots els protocols “i si no va activar els de la Generalitat perquè no podia”. Amb tot, creu que s’estan fent campanyes contra els líders polítics del partit “per destrossar el múscul intern d’ERC”, davant del congrés d'Esquerra Republicana. Sobre els protocols del partit ha admès “que són millorables”, però també ha dit que “s’ha avançat” en aquesta qüestió i el partit té persones de referència perquè es puguin millorar. Ara bé, insisteix que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”. 

“Junqueras és l’únic que no serà candidat a president de la Generalitat” 

Preguntada per la separació de les figures de president del partit i candidat a la Generalitat per evitar estructures B, Riba recorda que en cas d’eleccions, Junqueras no podria presentar-se perquè està inhabilitat fins al 2031. “Si algú té por d’això, que voti Militància Decidim”. Riba també ha insistit que la majoria de les persones que formen la candidatura no tenen doble càrrec. “Això no ho poden dir la resta de llistes”, recorda. Sobre la decisió que Foc Nou no doni suport a cap de les dues candidatures, Riba assegura que ho respecta. “Així ho han decidit en assemblea”. Ara bé, també assegura que a partir de dilluns tots deixaran enrere les candidatures i seran només Esquerra Republicana. Per això, creu que han treballat plegats per al partit. 

Escolta l'entrevista a Diana Ribas, eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Carme Milán i Miquel Mas Fiol: “Falten espectacles irreverents”

Carme Milán i Miquel Mas Fiol

Parlem amb el director Miquel Mas Fiol i l'actriu Carme Milán sobre 'Tot fent la Bella Helena', que inaugura els 50 anys del Teatre Lliure

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

Enric Aragonès: "Si els governs no s'hi posen, la crisi d'habitatge els passarà per sobre"

El Sindicat de Llogateres confia en què el Congrés aprovi el decret anidesnonaments, encara que creu que arriba tard

25 setembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Aniol Florensa Tort: “La barretina és un nexe d’unió entre homes perduts”

Aniol Florença

Parlem amb el guionista, director i escriptor Aniol Florensa Tort que publica 'L’illa de les barretines', una novel·la d'aventures basada en fets reals

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,