En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Diana Riba: "És immoral" fer servir un cas d'assetjament sexual "per fer mal a Junqueras" 

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim creu que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”

12 desembre 2024

Redacció

Comparteix
congrés d'ERC

L’eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim, Diana Riba, lamenta que s’estigui fent servir qualsevol fita per fer mal a Oriol Junqueras. Riba es refereix a la informació que apunta que l’expresident no va activar els protocols en un cas d’assetjament sexual al departament d’Exteriors. “És una maniobra immoral per fer veure que ell tenia tota la responsabilitat”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha deixat clar que Junqueras va activar tots els protocols “i si no va activar els de la Generalitat perquè no podia”. Amb tot, creu que s’estan fent campanyes contra els líders polítics del partit “per destrossar el múscul intern d’ERC”, davant del congrés d'Esquerra Republicana. Sobre els protocols del partit ha admès “que són millorables”, però també ha dit que “s’ha avançat” en aquesta qüestió i el partit té persones de referència perquè es puguin millorar. Ara bé, insisteix que l’exclusiva de l’ACN ha vist la llum ara “per fer mal a un candidat d’una candidatura”. 

“Junqueras és l’únic que no serà candidat a president de la Generalitat” 

Preguntada per la separació de les figures de president del partit i candidat a la Generalitat per evitar estructures B, Riba recorda que en cas d’eleccions, Junqueras no podria presentar-se perquè està inhabilitat fins al 2031. “Si algú té por d’això, que voti Militància Decidim”. Riba també ha insistit que la majoria de les persones que formen la candidatura no tenen doble càrrec. “Això no ho poden dir la resta de llistes”, recorda. Sobre la decisió que Foc Nou no doni suport a cap de les dues candidatures, Riba assegura que ho respecta. “Així ho han decidit en assemblea”. Ara bé, també assegura que a partir de dilluns tots deixaran enrere les candidatures i seran només Esquerra Republicana. Per això, creu que han treballat plegats per al partit. 

Escolta l'entrevista a Diana Ribas, eurodiputada i candidata adjunta a la presidència d'ERC per Militància Decidim

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Andrés Corchero i Carles Martínez: "Les paraules són música de l'ànima"

"Les paraules són música de l'ànima"

Parlem amb Carles Martínez i Andrés Corchero, actor i coreògraf i ballarí d''Una Mena d’Alaska' a l'Espai Lliure del Teatre Lliure

23 maig 2025

Redacció

EDUCACIÓ

Esther Niubó sobre els pagaments pendents a l’escola concertada: "Volem ser més àgils"

Esther Niubó, consellera d'Educació

La consellera d’Educació assegura que el departament no han rebut cap queixa per l'ús del vel a les aules

23 maig 2025

Redacció

EDUCACIÓ

Sense categoria

El Govern encara no ha pagat les ajudes per alumnes vulnerables a l'escola concertada

Segons ha pogut saber Ràdio Estel, l'escola concertada encara no ha cobrat les conegudes com a motxilles econòmiques.

23 maig 2025