En directe

Laudes

CULTURA

"La pel·lícula és la pedra que mai vaig llançar al carrer"

'Simón', la primera pel·lícula del veneçolà Diego Vicentini, és candidata a mejor pel·lícula iberoamericana als Goya 2024

24 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Diego Vicentini és director, guionista, editor i coproductor de la seva primera pel·lícula, 'Simón'. L'òpera prima reflecteix la història d'un valent líder estudiantil veneçolà que lluita amb la seva culpa mentre busca asil polític a Miami abans de ser deportat.

Diego Vicentini, director de la pel·lícula 'Simón'

És-com diu Vicentini- "la pedra que mai vaig llançar al carrer", perquè ell, també veneçolà, ha tingut "la sort" de poder sortir del país i estudiar cinema als Estats Units. Però això no impedeix que encara no hagi superat "el trauma" de no ser allà amb la seva generació, lluitant per fer del seu país un lloc millor. "Faig servir la culpa com a gasolina i el cinema com a vehicle per intentar contribuir amb alguna cosa al país".

"Encara no he superat el traume de no ser al meu país amb la meva generació, lluitant per fer-lo millor"

La pel·lícula a Veneçuela

'Simón' fa tres meses que està en cartellera a Veneçuela, i s'ha convertit en la pel·lícula més vista dels últims sis anys. "L'objectiu era donar a conèixer què han passat molts veneçolans i generar empatia pels que segueixen arribant als diversos països del món", ha explicat Vicentini en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel. "Pensava que no la posarien al meu país, però vam fer els processos, perquè tota pel·lícula veneçolana hi té dret d'emissió dues setmanes. Ens van fer arribar un avís amb l'amenaça de presó, però el distribuïdor no ens va censurar i no ha passat res. Crec que havien pensat que, com amb la resta de pel·lícules veneçolanes, la veurien només 5.000 persones, però ja l'han vista 140.000.

A la banda sonora de 'Simón', l'òpera prima de Vicentini, hi és 'Me rehúso', de l'artista veneçolà Danny Ocean. Vicentini explica la història de com va participar en la pel·lícula, per acabar, amb els ulls vidriosos, dient que "tant de bo" succeeixi el canvi al seu país més aviat que tard. Ell, està clar, el vol veure.

Entrevista a Diego Vicentini, director veneçolà

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

El 'boom' dels clubs de lectura: "Amplia l'experiència de la lectura individual"

Els clubs de lectura viuen un augment de seguidors, que comparteixen la seva vivència de la lectura en comunitat

23 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Eric del Arco: "En un món de missatges negatius, Sant Jordi ens diu que encara ens estimem"

El president del Gremi de Llibreters pronostica un bon Sant Jordi, tot i que en el dia d'avui no vol fixar-se en les xifres

23 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Un menú dedicat a la Moreneta: "El menjar i la cultura sempre van de la mà"

El Seminari de Vic estrena el menú litúrgic dedicat a la Moreneta, en una experiència que marida gastronomia, espiritualitat i patrimoni

22 abril 2026

Redacció