En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Els experts alerten de la dificultat de restringir l’accés als mòbils fins als setze anys  

El president de SOS Bullying, el psicòleg Ferran Barri, i el vicedegà de Ciberseguretat del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtic de Catalunya, Xavier Rubiralta, veuen complicat que un reial decret solucioni el problema

4 desembre 2024

Redacció

Comparteix
restriccions dels mòbils a nens i adolescents

El psicòleg Ferran Barri i el vicedegà de Ciberseguretat del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtic de Catalunya, Xavier Rubiralta, veuen molt complicat les recomanacions dels experts sobre les restriccions dels telèfons mòbils a nens i adolescents. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, Rubiralta veu difícil que els adolescents no tinguin un dispositiu fins als setze anys. “La realitat és la que és i avui la tecnologia ens la trobem a tot arreu”. Amb tot, creu que un reial decret “no solucionarà el problema”. 

La dificultat dels pares a l’hora de supervisar els continguts 

Preguntat pel paper que hi tenen els pares i mares, tots dos experts coincideixen en el fet que els progenitors ho tenen molt difícil a l’hora de supervisar els continguts que els fills escriuen i consumeixen a les xarxes. Recorden que els joves són nadius digitals i, per tant, tenen unes competències digitals molt més bones que els adults. En aquest sentit, Rubiralta recorda que els fills “es mouen amb més soltesa” i en moltes ocasions “no hi ha consciència dels riscos que suposen les xarxes socials”. Una reflexió que comparteix el psicòleg Ferran Barri, que afegeix que hi haurà d’haver un compromís de les dues parts perquè es produís aquesta supervisió. “Tots dos haurien de saber què es fa a les xarxes i com es fan servir. Hi ha d’haver un compromís de transparència amb el que es fa”. 

“A mi em preocuparia si el meu fill fos un assetjador” 

El president de SOS Bullying creu que és important saber si un fill és assetjador. “A mi em preocuparia si el meu fill estigués assetjant algú. Això s’implanta a la infantesa i es trasllada a la vida adulta i poden acabar cometent delictes”. Ferra Barri creu que a la infantesa els joves se senten impunes i per això es veuen amb més llibertat per cometre aquest tipus d’actes. 

“L’assetjament actual fa molt més mal” 

Sobre els tipus d’assetjament, el president de SOS Bullying recorda que abans l'assetjament escolar es limitava a l’escola i, per tant, “hi havia molts més espais que eren segurs”. Ara, però, l’assetjament “és constant i fa molt més mal”. El psicòleg explica que aquest bullying no és agressiu, “però és molt més dolent, ja que es tracta de bullying psicològic. No descansa ni un moment”, lamenta. Tots dos experts també expliquen com actuen els menors que estan patint assetjament. Entre d’altres, pateixen característiques d’introversió socials, poques ganes de sortir o tenen un estrès que no és habitual. Tenen poques ganes d’estudiar o participar en activitats del centre. D’altra banda, quan arriben a casa, busquen tancar-se i aïllar-se. Tot plegat, segons els dos experts, pot fer entendre “que hi ha alguna cosa que no funciona”. 

Escolta l'entrevista als dos especialistes

0:00 / 0:00

Més actualitat

SANITAT

"Hem de revisar els fàrmacs que en el moment eren indicats, però potser ara no ho són"

La Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària advoca per la desprescripció de medicaments si aquesta no és adequada

5 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ramon Mirabet: "Aquest disc és en part un homenatge al meu pare"

Ramon Mirabet

Parlem amb el cantant Ramon Mirabet sobre el seu nou àlbum 'All Star Jazz Project – Songs I Heard', un homenatge al pare i a aquest gènere musical

5 març 2026

Redacció

CULTURA

LLIBRES

La Conxita, la botiga de Sants que enamora melòmans i lectors

La Conxita

Parlem amb Marcel Padró, un dels llibreters de La Conxita, un espai cultural situat a Sants que combina llibres i discos

5 març 2026

Redacció