En directe

El Matí a Ràdio Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

Digitalització d’una part dels incunables de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona

Ladigitalització d’una part dels incunables que custodia la Biblioteca PúblicaEpiscopal del Seminari de Barcelona (BPEB) ja és una realitat. Així ho haanunciat la mateixa BPEB…

19 octubre 2018

Redacció

Comparteix

Ladigitalització d’una part dels incunables que custodia la Biblioteca PúblicaEpiscopal del Seminari de Barcelona (BPEB) ja és una realitat. Així ho haanunciat la mateixa BPEB en un comunicat, on explica que 20 dels 95 incunablesque conserva la Biblioteca estan ja disponibles a la Memòria Digital de Catalunya.

Elperíode cronològic que abracen aquests incunables va del 1472 al 1502, i vanser impresos a diferents ciutats europees com Basilea, Venècia, Bolonya, oBarcelona, entre d’altres. D’entre les peces més destacades s’hi poden trobar unaNaturalis Historia de Plini el Vell,impresa a Venècia el 1472, o dues obres de sant Agustí, bisbe d’Hipona: unes Meditationes impreses també a Venècia el1484; i un exemplar de De Civitate Dei,imprès a Basilea el 1489.

Comha explicat la BPEB, la digitalització s’ha pogut fer gràcies a una subvenciódel Ministeri de Cultura del govern espanyol, que ha permès que la Bibliotecareafirmi el seu compromís amb la Memòria Digital de Catalunya i que ara tothomque ho vulgui pugui accedir a aquestes peces fins ara inèdites.

Laresta de la informació relacionada amb aquests incunables es pot consultar a lapàgina web de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona: bibliotecaepiscopalbcn.org.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Els funcionaris de l'Agència Tributària de Catalunya asseguren que no poden assumir l'IRPF amb les condicions actuals

Els treballadors exposen que les condicions dels treballadors no ha augmentat de la manera que ho han fet les responsabilitats

12 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Alberto Rey: "El Dragon Khan va ser la primera experiència de risc per la societat catalana"

El documental 'Dragon Khan: símbolo de una aventura' repassa el pes històric de l'atracció i de Port Aventura en el seu 30è Aniversari

12 febrer 2026

Redacció

HISTÒRIA

És Antoni Gaudí qui apareix en el vídeo del casament de l’església de la Concepció del 1922?

L'arquitecte apareix, aparentment, en un vídeo de la família Costa-Artigas enregistrat a Barcelona

12 febrer 2026

Redacció