En directe

Completes

MOBILITAT

El director del Port Vell creu que una xarxa de busos nàutics "podria tenir sentit" a Barcelona

En una entrevista a Ràdio Estel, David Pino ha apuntat que primer analitzaran la viabilitat del primer bus nàutic que entrarà en funcionament l'1 de juliol per la Copa d'Amèrica

Publicat: 06/03/2024 14:55 Actualitzat: 18/01/2026 21:59 per Redacció

Comparteix

David Pino, director del Port Vell, el port-ciutat de Barcelona, ha manifestat que tenir més busos nàutics per Barcelona "a futur podria tenir sentit".

Una imatge del Port de Barcelona

En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, ha valorat que "la mobilitat terrestre en molts àmbits està molt saturada, tot i fomentar amb el transport públic i la bicicleta".

Tot i això, Pino ha mostrat cautela amb la possibilitat d'ampliar aquest nou servei i ha explicat que el nou bus nàutic que entrarà en funcionament l'1 de juliol per la Copa Amèrica i que connectarà el moll de Drassanes amb el moll de Llevant "és un primer pas per veure si funciona".

El nou bus nàutic entrarà en funcionament l'1 de juliol i connectarà el moll de Drassanes amb el moll de Llevant

Després d'estrenar-lo, Pino ha comentat que analitzaran si "el servei és disponible i el tiquet raonable". Tot i això, ha reconegut que aquest "és un servei de certa complexitat, perquè la normativa marítima és més complicada i més car".

"És cert que altres ports internacionals, com són el de Rotterdam, Estocolm, Hamburg o Copenhaguen, aquests sistemes són molt habituals, formen part de la xarxa de cognoscibilitat del port i de la ciutat", ha comentat.

El director del Port Vell ha explicat que aquest tipus de transport no és turístic, "com les Golondrines", sinó un "transport per mobilitat diària i cap de setmana", tant per veïns i veïnes com per treballadors de la zona.

Entrevista a David Pino, director del Port Vell de Barcelona

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Arqué i Pep Cruz: "El teatre és una lupa per inspeccionar la realitat"

Joan Arqué i Pep Cruz

Parlem amb l'actor Pep Cruz i el director Joan Arqué sobre 'No miris', el darrer espectacle de la Companyia Cultura i Conflicte

30 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

RELIGIÓ

Emilce Cuda: "La desigualtat és la causa de la pobresa, no la conseqüència"

La teòloga i secretària de la Pontifícia Comissió per a Amèrica Llatina remarca el paper de l'Església en la cura dels pobres

30 setembre 2026

Carme Munté, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Oriol González Tura: "L’escola està vista com una eina de consum"

Oriol González Tura

Parlem amb el professor, editor i filòleg Oriol González Tura sobre el seu darrer assaig 'Un incís sobre educació i llenguatge'

29 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,